    From: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rzecznik ubezpieczonych
    Date: Wed, 16 Jul 2003 10:59:24 +0000 (UTC)

    Prometeusz <x...@p...com> napisał(a):

    > [nie wiem o co chodzi, ale pytam w imieniu szwagra]:
    >
    > czy Rzecznik ubezpieczonych może wytoczyć sądowe powództwo odszkodowawcze na
    > rzecz ubezpieczającego lub ubezpieczonego?
    > +podstawa prawna
    >
    > Pozdrawiam

    Dz.U.96.11.62 ze zm. USTAWA z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności
    ubezpieczeniowej.
    Art. 90c. 1. Do zadań Rzecznika Ubezpieczonych należy w szczególności:
    1) reprezentowanie i ochrona konsumenckich interesów
    ubezpieczonych i uprawnionych z umów ubezpieczenia,
    1a) (146) reprezentowanie i ochrona interesów członków otwartych funduszy
    emerytalnych,
    1b) (147) reprezentowanie i ochrona interesów uczestników pracowniczych
    programów emerytalnych,
    2) (148) opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących
    ubezpieczeń, funduszy emerytalnych i pracowniczych programów emerytalnych,
    3) (149) informowanie organu nadzoru o dostrzeżonych
    nieprawidłowościach w działalności zakładów ubezpieczeń, funduszy
    emerytalnych i pracowniczych programów emerytalnych,
    4) (150) inicjowanie i prowadzenie działalności edukacyjno-
    informacyjnej w zakresie ubezpieczeń, działalności funduszy emerytalnych oraz
    funkcjonowania pracowniczych programów emerytalnych,

    ergo RzU nie ma kompetencji do wytaczania powództw na rzecz. zrobic to może
    prokurator, RPO, rzecznik konsumentów, organizacja konsumancka,

    pzdr

    marek radwanski