    From: "xeba" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: roszczenie do czesci dzialki
    Date: Thu, 28 Aug 2003 11:45:16 +0200

    Użytkownik "Andrzej Sitarski" <s...@w...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:3f4dc16e$4@news.home.net.pl...
    > Witam
    >
    > Dwadziescia pare lat temu moi rodzice zakupili dzialke
    > budowlana. Z uwagi na spora powierzchnie, decyzja naczelnika
    > miasta (w latach 80-tych) zostala ona podzielona na trzy
    > czesci. Teraz na drodze darowizny stalem sie wlascicielem
    > jednej, skrajnej czesci.

    jesli dzialka zostala podzielona na trzy czesci to powstaly trzy nowe
    dzialki a ty jestes wlascicielem jednej z nich

> [...]
    > sasiadem (juz nie zyjacym i nie tym z ktorym graniczy moja
    > dzialka) powiedzial, ze granica na owej, skrajnej dzialce
    > przebiegala inaczej i podczas stawiania murowanego
    > ogrodzenia sasiad powiekszyl swoja dzialke o jakis metr z
    > (juz) mojej.
    > Dodam, ze w tym czasie nieruchomosc nalezala do innego
    > wlasciciela, ktory _sporadycznie_ na niej przebywal.
    > Moje pytanie brzmi:
    > Jak i gdzie powinienem ta sprawe wyjasnic?
    > Czy w wydziale geodezji uzyskam dostep do map z ktorych
    > bedzie wynikalo czy ww fakt mial miejsce?

    z map niewiele bedzie wynikalo, a do innych danych dostep maja tylko geodeci

    > Czy powinienem wezwac geodete w celu ustalenia granicy a on
    > jednoznacznie stwierdzi stan faktyczny?

    to wlasnie powinienes zrobic (bezahlen)

    > Czy nie minelo zbyt duzo czasu i ewentualnie bede mogl
    > dochodzic swoich praw?

    czas nie ma znaczenia, granica jest swieta i sie nie zmienia

    > Jak powiadomic w razie czego sasiada o sprawie, gdyz od paru
    > lat nie mieszka ani przebywa na swojej posesji a zadnego
    > kontaktu z nim nie posiadam?

    sasiadow powiadomi geodeta jesli zlecisz mu wykonanie wznowienia granic
    przy zleceniu zadaj zakopania kamieni granicznych

    > Czy moge wnosci i gdzie o zabranie slupa energetycznego,
    > stojacego na mojej posesji, z ktorego poprowadzono zasilanie
    > do sasiada? (Dzialka sasiada jest polozona bezposrednio przy
    > ulicy w ktorej ciagnie sie trakcja elektryczna)

    mozesz wnosic hehe do ZE
    dadza ci pozwolenia na przelozenie linii na twoj koszt
    straszny szmal- projekt, pozwolenie na budowe sieci en,robocizna
    (chociaz nie znam szczegolow)

    > Czy moge dochodzic roszczen za zwrot kosztow poniesionych
    > przy ustalaniu stanu faktycznego (w razie mojej racji)?

    od kogo?