    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rekojma
    Date: Mon, 28 Oct 2002 17:52:31 +0800

    In article <X...@2...180.128.20>, Rafal 'Raf256' Maj wrote:
    > czy ktoś może zna *dokładny* artykół na to (i np. może go zacytować ? dla
    > nie prawnika znalezienie tego nie jest takie oczywiste a nie chce się z
    > panią kłócić bez argumentów)

    Bez przesady, ja tez nie jestem prawnikiem, a jeno lubiacym wiedziec o
    swoich prawach konsumentem:

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Kcywilny/kc_k
    3b.html#k3t11d2

    Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego,
    jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność
    ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub
    z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których
    istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu
    wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy
    odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy
    odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz
    wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
    zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    Powie ze jej to nie dotyczy, umowicie sie na spotkanie z inspektorem PIHu.

    --
    Marcin