  • 1. Data: 2002-06-15 15:30:57
    Temat: radary policyjne
    Od: "laik523" <l...@w...pl>

    Czy pomiar prędkości radarem policjant musi jednocześnie dokumentować czasem
    pomiaru i czasem bieżącym urządzenia ? Jeżeli tak to z jakim przepisem
    powinienem sie zapoznać ?

    Sądzę, że od jakiegoś czasu jest 3 głupków, którzy łapią kierowców wmawiając
    im że jechali z prędkością nieprzepisową. Akurat mam wykrywacz i mi nie
    piknął, więc mam pewność, że wogóle do mnie nie "strzelali" lecz przecież im
    tego nie udowodnię pokazując wykrywacz.

  • 2. Data: 2002-06-16 10:50:46
    Temat: Re: radary policyjne
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "laik523" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > piknął, więc mam pewność, że wogóle do mnie nie "strzelali" lecz

    Dlaczego nie. Skoro to takie głupki?

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-06-16 19:13:07
    Od: "Michał" <f...@p...wp.pl>

    Slyszalem od jednego gliny, ze aby pomiar radarem (szuszarka) byl
    prawidlowy, musza Cie namierzac przez ok. 3 sekundy. Trudno stwierdzic, czy
    to prawda.

    Michal

  • 4. Data: 2002-06-17 07:20:23
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Michał" <f...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Slyszalem od jednego gliny, ze aby pomiar radarem (szuszarka) byl
    > prawidlowy, musza Cie namierzac przez ok. 3 sekundy. Trudno
    stwierdzic, czy
    > to prawda.

    No i skutkuje płytka CD

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 5. Data: 2002-06-17 12:59:25
    Od: "Dj[B]" <d...@n...pl>

    po zalapaniu sie w minimum na radarze zaczyna uplywac czas pomiaru tzn
    zatrzymanie sie
    zapraszam do urzadzenia
    itd
    nie wiecej niz 20- 30 sek
    policjant pokazuje ze czas plynie jesli na nim jest ponad minuta to wiadommo
    o co chodzi

    kazdy radar ma ustawienie w jakim czasie ma mierzyc od 1 sek w goore

  • 6. Data: 2002-06-17 15:39:07
    Od: "laik523" <l...@w...pl>

    Właśnie, że nie. Radar, którego miałem nie-przyjemność oglądać miał
    homologację (sprawdziłem) a nie miał pomiaru czasu. Policjant był uprawniony
    do pomiaru tym radarem (też sprawdziłem). Mandatu nie przyjąłem, raz kozie
    ... . Zobaczę jak sąd wyjaśni brak dowodności pomiaru. W kolegium nie
    miałbym na co liczyć. Na razie cicho. Wiem, to musi potrwać. Jak będę coś
    wiedział to może zdążę napisać ...

    PS. Jeśli uraziłem Pana Stanisława okresleniem "głupki" to przepraszam.
    Wszak chcą zrobić głupka za mnie. To są po prostu oszuści.

  • 7. Data: 2002-06-17 15:51:17
    Od: Piotr Majka <c...@l...link.pl>

    Stanisław Pikul <k...@w...pl> napisał(a):

    > No i skutkuje płytka CD

    Tak tak, i jeszcze nokia 3210 z antyradarem ;>
    Jeszcze jakieś bajki na dzień dzisiejszy? ;>

    --
    Piotr "Charvel" Majka | PGP & GPG Public Key: finger c...@l...pl | Uin: 20873695
    GCM d- s-:- a- C++ UL++++ P+ L+++ E--- W+ N+++ !o !K w--- !O M V- PS+ PE !Y

  • 8. Data: 2002-06-17 17:14:03
    Od: "Dj[B]" <d...@n...pl>

    nie wierze w to ze akurat to nie byla twoja predkosc ok zgodze sie sa modele
    ktore nie posiadaja licznika
    ale to taki sam przypadek ze nei przejechales na czerwonym swietle lub nie
    zatrzymales sie na STOPIE
    wiec mysle z enei masz szans na wygranie tego przed Sadem Grodzkim

  • 9. Data: 2002-06-17 17:56:30
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Dj[B]" wrote:

> [...]
    > zatrzymales sie na STOPIE
    > wiec mysle z enei masz szans na wygranie tego przed Sadem Grodzkim

    Jemu chyba jednak chodzi o cos zupelnie innego, a mianowicie ze ten
    pomiar w tamtej sekundzie, to byl pomiar predkosci jego samochodu.
    Gdy gesto i szybko jada samochody dwupasmowka, to mozna nabic radar
    samochodem z lewego pasa, ktorego nie mozna zatrzymac, bo czesciowo
    bedzie przesloniety a teoretycznie pokazac ten pomiar kierowcy
    zatrzymanemu na pasie prawym.
    Czas stopera bedzie ok, ale pomiar bedzie innego samochodu.
    Czas tutaj niewiele da, i odmierzanie stopera, ale zawsze to jest jakis
    dowod, gdy pokaze wynik badania ze stacji diagnostycznej, ze pojazd nie
    potrafi rozwinac predkosci zmierzonej radarem.

    Kiedys mialem taka sytuacje ze radar wskazal 130 gdy jechalem starym
    polonezem kolegi, ktory ledwo sie rozpedzal do 110.
    Zmierzylismy raz jeszcze na full-max i pomiar byl juz prawidlowy.

    Ale wracajac do tematu, on chce miec ten dokladny czas europejski z
    nadajnika w Monachium i to moze byc dobre rozwiazanie, dla zapewnienia
    wiarygodnosci pomiaru.
    Gdy ktos kaze mu sie zatrzymac z predkosci 90 km , to po wyhamowaniu
    za kilka sekund zobaczy na stoperze radaru np. 7-10 sekund
    a poniewaz zaden inny samochod nie jechal w tym czasie,
    to uzna ze to jego predkosc.
    Ale gdy bedzie juz 15 sekund i kilka innych samochodow jechalo przed i
    obok niego, to chce miec pewnosc, ze ten strzal pochodzi z jego
    samochodu a nie innego, ktory przed chwila przejechal.

    Nie mowie oczywiscie o dopplerowskiej nabijaczce radaru, ktore moze
    rownolegle dokonywac pomiaru i wygenerowac przesuniecie dopplerowskie
    sygnalu mikrofalowego dla predkosci np. o 10 km wyzszej.
    Wprawdzie to czysto teoretyczna opcja, ale stan wiedzy pozwala na
    zbudowanie takiej "nabijaczki".

    A wtedy rozwiazaniem bylby sygnal identyfikacyjny pojazdu, aktywowany
    emisja radaru i rejestrowany i dekodowany w radarze, a nastepnie
    zapisany na wydruku z czasem satelitarnym.

    Niestety te 10 km/g to czesto jedynie blad ponizej 10% , w granicach
    bledu, gdy licznik ma tolerancje, ogumienie zmienione na nietypowe,
    cisnienie inne niz nominalne.

    Zatem bez cyfrowej identyfikacji pojazdow sie chyba nie obedzie, sam
    czas satelitarny to jednak za malo, gdyz wtedy to takze samochod
    musialby miec uklad rejestracji czasu rozpoczecia pomiaru predkosci
    radarem w milisekundach.
    I dopiero czas pomiaru z radaru bylby zgodny z tym zarejestrowanym przez
    rejestrator w samochodzie , moglibysmy wyeliminowac "teoretyczna
    nabijaczke radaru", ale tez tylko teoretycznie.
    Zatem czas chyba na videoradary, pozbawione tych ulomnosci.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 10. Data: 2002-06-17 20:55:54
    Od: "czarny_kruk" <c...@s...pl>

> [...]
    > obok niego, to chce miec pewnosc, ze ten strzal pochodzi z jego
    > samochodu a nie innego, ktory przed chwila przejechal.

    IMHO nie jest mozliwe wyhamowac, poczekac az podejdzie niebieski, wysiasc i
    po chwili zobaczyc na odczyt radaru w ciagu 15 sekund, tym bardziej 7-10 :>
    srednio 30-40sekund, jesli policjant nie jest ociezaly ;)