eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawor-ek telefoniczny › Re: r-ek telefoniczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.studio.net.pl!newsfeed.tpinternet
    .pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: r-ek telefoniczny
    Date: Wed, 3 Mar 2004 07:45:50 +0000 (UTC)
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <c242fe$c71$1@inews.gazeta.pl>
    References: <c21rg8$7at$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: se198.internetdsl.tpnet.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1078299950 12513 172.20.26.238 (3 Mar 2004 07:45:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Mar 2004 07:45:50 +0000 (UTC)
    X-User: lidmar
    X-Forwarded-For: 193.42.231.51
    X-Remote-IP: se198.internetdsl.tpnet.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:197856
    [ ukryj nagłówki ]

    Mo <l...@g...SMIEC!.pl> napisał(a):

    >
    > Witam,
    > zaglądam tu do Was mając nadzieję, że ktoś podrzuci mi jakąs podstawę
    > prawną do reklamacji. Mianowicie operator naliczył sobie na r-ku za
    > styczeń koszt połączenia wykonanego w poprzednim okresie rozliczeniowym.
    > Ogólnie nie ma problemu, w końcu za połączenia się płaci prędzej czy
    > później, z tym że w swiom okresie rozliczeniowym ta rozmowa mieściła się
    > w limicie darmowych minut, natomiast przeniesiona do cyklu następnego
    > juz mi ten limit wyczerpuje i ja muszę za to zapłacić. Na razie staneło
    > na tym, że w cenniku jest zastrzeżone, że rozmowy mogą być rozliczane w
    > następnym cyklu i że uniknięcie tego w przyszłości jest niemożliwe. Ale
    > czy oni nie moga wziąć pod uwagę tych nieprzechodnich darmowych minut???
    > W tym momencie to już jest nieuczciwe!
    >
    > Czy jest jakiś artykuł prawny, pod który można by to podciągnąć jako
    > działanie na szkodę klienta? Dzięki serdeczne za poradę!
    >
    uważam, ze może to być postanowienie abuzywna, z klauzuli generalnej:
    § 1. Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nie uzgodnione
    indywidualnie nie wiążą go, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób
    sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (niedozwolone
    postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowień określających główne
    świadczenia stron, w tym cenę lub wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane
    w sposób jednoznaczny.

    § 2. Jeżeli postanowienie umowy zgodnie z § 1 nie wiąże konsumenta, strony są
    związane umową w pozostałym zakresie.

    § 3. Nie uzgodnione indywidualnie są te postanowienia umowy, na których treść
    konsument nie miał rzeczywistego wpływu. W szczególności odnosi się to do
    postanowień umowy przejętych z wzorca umowy zaproponowanego konsumentowi
    przez kontrahenta.

    § 4. Ciężar dowodu, że postanowienie zostało uzgodnione indywidualnie,
    spoczywa na tym, kto się na to powołuje.

    pzdr

    marek radwański

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 03.03.04 12:36 Mo

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1