    From: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przyznanie sie do winy
    Date: Thu, 19 Oct 2006 16:24:54 +0200

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Troll Przemek R."
    pl> napisał >> Moja
    > znajoma w celu unikniecia aresztu przyznala sie na pierwszym
    >
    > A możesz mi ewentualnie wskazać jakiż to przepis narusza takie
    > postawienie sytuacji. Bo ja ewentualnie znam kilka, które pozwalają na
    > uzasadnienie rodzaju środka zapobiegawczego od postawy podejrzanego, ale
    > zabraniającego, to akurat nie.

    moge Ci nawet zacytowac fragment ksiazki bylego sedziego sadu najwyzszego:

    "Aby dopuszczalne było stosowanie tymczasowego aresztowania (a także
    pozostałych środków zapobiegawczych), oprócz tzw. Przesłanki Ogólnej z
    art. 249 § 1 pkt 1 in fine,musi zachodzić jedna z przesłanek
    szczególnych, określonych w art. 258. W § 1 pkt 1 i 2 cytowanego
    przepisu ustawa precyzuje dwie "klasyczne" podstawy stosowania
    tymczasowego aresztowania w celu zabezpieczenia "prawidłowego toku
    postępowania". Są nimi: obawa ucieczki lub ukrywanie sie oraz
    uzasadniona obawa działań, które zwykło nazywać się matactwami. Dla
    przyjęcia tych przesłanek nie jest wystarczające powoływanie się na
    abstrakcyjną obawę ucieczki lub ukrywania się czy obawę matactwa. Jeżeli
    brak jest dowodów na takie zachowanie sie oskarżonego, przesłanką
    stosowania tymczasowego aresztowania nie może być przepis §1 pkt 1 i 2.
    Jest oczywiste, że do przejawów matactwa procesowego nie może być
    zaliczane korzystanie przez oskarżonego ze swych uprawnień procesowych
    przewidzianych przez ustawę, choćby utrudniało to postępowanie. Z tych
    względów nie może stanowić podstawy do zastosowania tymczasowego
    aresztowania brak przyznania się oskarżonego do winy czy zmiana
    uprzednio złożonych przez niego wyjaśnień."
    "Przebieg Procesu Karnego" Prof. Dr hab. Jan Grajewski

    a czy osoba ktora chce pozbawic wolnosci czlowieka dlatego tylko ze
    korzysta z przysluhujacych mu uprawnien przypadkiem nie przekracza swych
    uprawnien?

    P.