  • 1. Data: 2012-09-17 18:58:26
    Temat: przesłanki do upadłości spółki z o.o. - prowadzącej działalność parabankową
    Od: przwis <p...@g...com>

    Dzień dobry,
    Wpadłem ostatnio na dokumenty spółki z o.o. która prowadzi działalność na terenie
    woj. warmińsko-mazurskiego. Oferuje ludziom lokaty z gwarantowanym oprocentowaniem
    10-12%. Jest to firma działająca od dość dawna na lokalnym rynku jednak nie na taką
    skalę jak afery oglądane w telewizji zatem nikt się za nią jeszcze nie zabrał.

    Z tego co ustaliłem, firma aktualnie posiada około 13 mln zł na "lokatach" od ludzi i
    na koniec 2010 roku miała ujemne kapitały własne w wysokości 2,5 mln. Suma bilansowa
    zamykała się kwotą około 10 mln mimo, że 13 mln jest zobowiązań z tytułu tych właśnie
    "lokat"

    Udało mi się dotrzeć również do informacji, że 2011 rok firma zamknęła również stratą
    około 1 mln zł zatem straciła już 3,5 mln z pieniędzy klientów.

    Czy jest jakiś sposób, żeby powstrzymać tą firmę, póki jest jeszcze co ratować dla
    ludzi, którzy powierzyli im swoje pieniądze.

    Może wniosek o upadłość lub coś?

    Dodam, że chodzi o firmę Remedium Doradcy Finansowi z Olsztyna może ktoś coś podpowie
    ciekawego.

    pozdrawiam
    p.w.

  • 2. Data: 2012-09-17 19:44:40
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "przwis" <p...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Dodam, że chodzi o firmę Remedium Doradcy Finansowi z Olsztyna może ktoś coś
    > podpowie ciekawego.

    ale wiesz ze jezeli ktoras z podanych tu przez ciebie informacji byla
    niescisla czy bledna a klienci po przeczytaniu tego rzuca sie
    odzyskiwac pieniadze to bedziesz sie z firma bujal w sadach latami?

  • 3. Data: 2012-09-17 19:54:42
    Od: p...@g...com

    Nie martw się, nie jestem oszołomem ani forumowym trollem. Nie na nikogo rzucać
    bezpodstawnych oskarżeń. Posiadam fotokopie wszystkich dokumentów potwierdzających
    moje słowa, które firma złożyła w KRS. Chyba, że ktoś mnie pozwie za to, że w KRS
    jest strata 2.491.000 zł a nie 2.5 mln jak napisałem.

    Szukam rozwiązania, dzięki któremu ludzie trzymający tam swoje pieniądze odzyskają
    chociaż połowę a może nawet więcej bo na tą chwilę jest taka szansa.

  • 4. Data: 2012-09-17 19:59:25
    Od: p...@g...com

    http://www.tinyurl.pl?moFfSvuI

    tak żeby nie być gołosłownym to jest fragment raportu z 2010 roku

  • 5. Data: 2012-09-18 10:41:59
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 17-09-2012 18:58, przwis pisze:
> [...]
    >
    > Czy jest jakiś sposób, żeby powstrzymać tą firmę, póki jest jeszcze
    > co ratować dla ludzi, którzy powierzyli im swoje pieniądze.

    Ale pytanie czy te zobowiązania na 13 mln są już wymagalne, tj. czy ta
    firma musi te TERAZ zapłacić czy za jakiś czas? Bo jeśli za jakiś czas
    to jak odpowiesz na argument, że "za jakiś czas" firma będzie miała
    pieniądze, bo do tego czasu je zdobędzie - taki biznes, że na tę chwilę
    się nie bilansuje, ale będzie się bilansowało za jakiś czas.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2012-09-18 21:03:16
    Od: p...@g...com

    No właśnie problem polega na tym, że zobowiązania są zawierane na odległe terminy z
    możliwością zerwania w każdej chwili. Więc Ci którzy przyjdą po pieniądze szybciej
    pewnie je odzyskają. Jeżeli przyjdą później, to niestety nie będzie z czego.
    Działając w tym momencie, wszyscy stracą powiedzmy po 30-40%. Czekając, ci ostatni
    stracą wszystko.

    Dzisiaj zamknęli szefa Centrum Inwestycyjno-Oddłużeniowego. Ten nie przegina sprawy
    aż tak bardzo, ale również prowadzi parabank. Nie wiem czy zainteresują się nim zaraz
    czy za jakiś czas. W każdym razie chyba dla ogółu lepiej by było gdyby solidarnie
    stracili część pieniędzy niż żeby Ci ostatni stracili cały dorobek.

  • 7. Data: 2012-09-18 23:43:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2012 21:03, p...@g...com pisze:
> [...]
    > przyjdą po pieniądze szybciej pewnie je odzyskają.
    > Jeżeli przyjdą później, to niestety nie będzie
    > z czego. Działając w tym momencie, wszyscy

    Generalnie dokładnie tak samo wygląda sytuacja w każdym banku.

    PS: naucz się zawijać wiersze...

  • 8. Data: 2012-09-19 09:33:27
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:

    > Generalnie dokładnie tak samo wygląda sytuacja w każdym banku.

    Wręcz przeciwnie. BFG gwarantuje, że każda osoba otrzyma conajmniej X.

    a.

  • 9. Data: 2012-09-19 10:03:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.09.2012 09:33, Wemif pisze:

    > Wręcz przeciwnie. BFG gwarantuje, że każda osoba otrzyma conajmniej X.

    Ale fundusz gwarancyjny nie wpływa na bilans aktywów i pasywów banku.

    Więc równie dobrze mógłbyś lamentować, że wszystkie banki lada chwila
    zbankrutują i że trzeba natychmiast wszystko wypłacać.

  • 10. Data: 2012-09-20 07:23:35
    Od: p...@g...com

    Dwie roznice:

    1. Działalność banku polega właśnie na przyjmowaniu depozytów
    I pożyczania ich innym osobom. Zysk generuje różnica miedzy
    oprocentowaniem. Pieniądze klientów są pożyczone klientom a nie
    przejadane.

    2. Na prowadzenie banku potrzebne są stosowne zezwolenia oraz
    członkostwo w BFG, jest nadzór oraz określone wskaźniki wyplacalnosci.
    Tego gościa nie obowiązuje nic. Przed nikim sie nie tłumaczy.
    A kasa ludzi, którzy nie maja świadomości w co sie pakują znika co w
    zagrażających tempie.