    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przedszkole nieprzyjazne rodzicom - mogą tak?
    Date: Tue, 21 Mar 2006 09:02:47 +0100

    Magdalenkaaa napisał(a):

    > trzeba pracować. Przede wsztstkim z dwóch powodów : pierwszeństwo mają
    > dzieci rodziców pracujących; trzeba mieć czym za przedszkole zapłacić.

    Ależ skądże znowu. Gminy maja obowiązek zapewnic 5 godzinne darmowe
    przedszkole dla wszystkich dzieci. Jakiś, rok, dwa lata temu
    dziennikarze wygrzebali stary, ale obowiązujący przepis. BTW moje
    dziecko korzystało z gminnego przedszkola, płaciłam tylko za posiłki.
    Ale to było prawie 10 lat temu.

    > Proponuję czytać tekst ze zrozumieniem : ja nie oczekuję, że ktoś
    > będzie na mnie czekał PO godzinach swojej pracy. Oczekuję natomiast,
    > ze ktoś życzliwie i rozsądnie popatrzy na moją sytuację.

    Ale chyba nie ma takiego przepisu w polskim prawie, który to zapewni?

    > Jeszcze w kwestii wyjaśnienia - o ile wiem, nigdzie nie jest
    > zabronione pisanie o tym samym na kilku forach. Na "dzieciach"
    > chcialam się wyżalić - rozumiem, że wg niektorych nie mam prawa. Cóż,
    > w ten sposob kwestionuje się sens istnienia owego forum.

    A skądże znowu. Założe się, że innych "niektórych" paru tez się
    znalazło.

    > zauważył ) pytanie - czy przedszkole integracyjne moze narzucac takie
    > ograniczenia i np. miesięczy pobyt dziecka w grupie niedocelowej?

    Masz opinie lekarza albo psychologa stwierdzająca, że takie zachowanie
    jest dla dziecka obciążające ze względu na jego chorobę? To przedstaw
    dyrektorce, i niech Ci da odmowę na piśmie z uzasadnieniem.
    Chociaż, jeśli znalazłaś bardziej pozytywnie nastawione przedszkole nie
    integracyjne, to nie wiem, czy dla dziecka nie byłoby lepiej tam
    chodzić, skoro kadra w integracyjnym już na "dzień dobry" jest taka
    wyrozumiała i nie chce słuchać, co matka ma do powiedzenia.

    Proponuję czytać
    > tekst ze zrozumieniem, bo z zaprezentowanej odpowiedzi wynika, że z
    > tym raczej kiepsko...

    Proponuję na grupę o prawie nie pisać elaboratów (taka forma postu była
    dobra na grupę "dzieci") tylko konkretnie zadać pytanie, bo stawiam
    dolary przeciwko orzechom, ze mało kto z Twojego opisu załapał, o co
    tak naprawdę Ci chodzi.

    Justyna