  • 1. Data: 2004-06-23 21:58:48
    Temat: przczoły - owady
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    taka sprawa, proszę o opinię prawną. Sąsiad tak z nienacka postawił sobie w
    ogródku kilka pasiek przczelich. Mam ogródek obok, prawie środek miasta,
    małe dzieci i uczulenie na ukąszenia tych pożytecznych owadów.

    Czy na terenie miasta można prowadzić taką hodowlę ? Chciałbym przed udaniem
    się do sąsiada mieć jakieś pojęcie dotyczące kwestii wyżej opisanych.

    Przed jego poczynaniami, nie było złamanej przczółki u mnie, teraz boję się
    wyjść z domu bo fruwa to wszędzie. Kiedyś po ukąszeniu, musiałem udać się do
    szpitala.

    Dziękuje za opinię.

    Jędrek

  • 2. Data: 2004-06-24 06:06:18
    Temat: Re: przczoły - owady
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Jędrek" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > przczelich. (...) przczółki

    Mała korekta: pszczoła, pszczelich, pszczółki.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl/popr_form_pyt_i_odp.htm

  • 3. Data: 2004-06-24 07:13:14
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>
    napisał w wiadomości news:ubuCc.119761$vP.84601@news.chello.at...

    > Użytkownik "Jędrek" <J...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mała korekta: pszczoła, pszczelich, pszczółki.
    >
    > Załączam pozdrowienia i życzenia powodzenia
> [...]

    Dziękuje za wyjaśnienie sprawy.

    Już nie mam więcej pytań.

    Jędrek

  • 4. Data: 2004-06-24 07:26:28
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Jędrek napisał:

    (...)
    > Czy na terenie miasta można prowadzić taką hodowlę ? Chciałbym przed udaniem
    > się do sąsiada mieć jakieś pojęcie dotyczące kwestii wyżej opisanych.
    (...)

    Istnieją dosyć szczegółowe przepisy (zasady?) regulujące tę kwestię (np.
    wysokość płotu oddzielającego ule od sąsiedniej posesji), ale nie znam
    ich. Wiem natomiast, że sczegółowych informacji na ten temat mogą Ci
    udzielić pracownicy np. SGGW (Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego:
    http://www.sggw.waw.pl/ ) - oczywiście odpowiedniej jednostki,
    zajmującej się hodowlą pszczół.

    Pzdr
    PWZ

  • 5. Data: 2004-06-24 07:35:00
    Temat: Re: pszczoły - owady
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-06-23 23:58, Użytkownik Jędrek napisał :

> [...]
    > wyjść z domu bo fruwa to wszędzie. Kiedyś po ukąszeniu, musiałem udać się do

    są pszczoły i pszczoły. Też mam sąsiada pszczelarza z sześcioma ulami,
    ale jak mi wyjaśnił, te jego pszczoły to specjalny gatunek, nie
    agresywny czyli łopatologicznie mówiąc nie "rzuca" się na ludzi. Jest
    nas trochę mieszkających wokół pasieki i nie słyszałem, aby te owady
    sprawiały jakiekolwiek kłopoty. A w winoroślach w południe aż huczy.
    Czyli zanim podejmiesz jakieś kroki (prawne?) dowiedz się, czy to nie
    jest podobny gatunek pszczół.

    andy_nek

  • 6. Data: 2004-06-24 08:54:43
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Jędrek wrote:
    > [...] z nienacka [...]

    "znienacka"

    --
    Tobi
    t...@p...onet.pl

    Masz stronę WWW? Koniecznie odwiedź http://pp.aukcje24.pl !

  • 7. Data: 2004-06-24 12:22:24
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Tobi" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "znienacka"
    >

    > --
    > Tobi
    > t...@p...onet.pl
    >
    > Masz stronę WWW? Koniecznie odwiedź http://pp.aukcje24.pl !

    skoro nie masz nic do powiedzenia to siedź cicho

  • 8. Data: 2004-06-24 15:04:14
    Temat: Re: przczoły - owady - same korekty - brak odpowiedzi.
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>
    napisał(a)
    w news'ie: news:ubuCc.119761$vP.84601@news.chello.at

    > Mała korekta: pszczoła, pszczelich, pszczółki.
    > Załączam pozdrowienia i życzenia powodzenia
    > Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    > http://kw1618.w.interia.pl/popr_form_pyt_i_odp.htm

    Jeszcze mniejsza korekta: to powyżej jest sygnaturką.
    Sygnturka musi być umieszczana *pod delimiterem*
    (kreska kreska spacja enter)

    PS. Nie masz ustawionej deklaracji kodowania.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Nie ma programów całkowicie idiotoodpornych."

  • 9. Data: 2004-06-24 17:27:28
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Dziękuje za wyjaśnienie sprawy.
    >
    > Już nie mam więcej pytań.

    Noto trzeźć ;)

  • 10. Data: 2004-06-25 00:22:02
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jędrek" <J...@w...pl> niebacznie popelnil

    > taka sprawa, proszę o opinię prawną. Sąsiad tak z nienacka
    > postawił sobie w ogródku kilka pasiek przczelich.
    W ogródku kilka pasiek? Ile setek tych uli tam posadowił?
    Ale nie masz się czego obawiać. Jeżeli te kilka rodów może się
    ze sobą dogadać, to wobec innych zwierząt pszczółki będą spolegliwe.
    Możesz ew. odymiać swój teren.

    --
    pozdro
    poreba