  • 1. Data: 2003-07-02 21:04:49
    Temat: próg zwalniający
    Od: "jurik" <j...@g...pl>

    Chciałabym,aby przed moim blokiem zamontowali próg zwalniający, dzieci tam
    biegają jak szalone, a samochody jeszcze lepiej. I nie wiem z jakimi
    argumentami zwrócić się z prośbą do burmistrza? Pomóżcie mi!!!

  • 2. Data: 2003-07-02 21:54:12
    Temat: Re: próg zwalniający
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Chciałabym,aby przed moim blokiem zamontowali próg zwalniający, dzieci tam
    | biegają jak szalone, a samochody jeszcze lepiej. I nie wiem z jakimi
    | argumentami zwrócić się z prośbą do burmistrza? Pomóżcie mi!!!

    A może właśnie z takimi, jak napisałeś. Z tym, że może najpierw należałoby
    się może zwrócić o postawienie znaku ograniczenia prędkości. Skoro teraz
    jest 60 km/h (bo tak zakładam skoro administratorem jest burmistrz), to może
    wystarczyłoby 40 km/h? Próg zwalniający, to 20 km/h i pewnie ograniczenie do
    3,5 t. Ograniczenie masy wynika z nośności stosowanych progów i skutków ich
    ustawienia - jak będą po tym jeździć ciężarówki, to spać się nie da.

    A co do skuteczności progów, to nie przeceniałbym jej. Jak potrenujesz, to
    lepszym samochodem przejedziesz bez żadnego uszczerbku dla zawieszenia
    bardzo szybko. W zależności od profilu, to nawet i ponad 60 km/h. Kwestia
    pewnej wprawy i odrobiny znajomości fizyki.

    Nie napisałeś nic o pożądanym przez Ciebie miejscu ustawienia progu, ale
    czasem taki próg może spowodować więcej złego, niż dobrego. Jak tam jest
    większy ruch, to po pierwsze będą się robić korki (więc spaliny), a po
    drugie będzie dochodzić do stłuczek (nagłe hamowanie przed progiem). Po za
    tym kierowcy koncentrują się na progu i nie patrzą na dzieci. Tak więc
    rozważyłbym ewentualne alternatywne rozwiązania. Może szykany, albo łańcuchy
    (barierki) wzdłuż chodnika. Ale to moje prywatne zdanie.

  • 3. Data: 2003-07-03 04:31:42
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "jurik" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Chciałabym,aby przed moim blokiem zamontowali próg zwalniający, dzieci tam
    > biegają jak szalone, a samochody jeszcze lepiej. I nie wiem z jakimi
    > argumentami zwrócić się z prośbą do burmistrza? Pomóżcie mi!!!

    najpierw dowiedz sie do kogo nalezy drgoa, czy aby na pewno do gminy, a nie
    np do spoldzileni, bo moze pojdziesz do niewlasciwej osoby :)
    po drugie, sugeruje napisac wieksze pismo i zebrac pod niem sporo podpisow
    sasiadow

  • 4. Data: 2003-07-03 13:13:05
    Od: "jurik" <j...@g...pl>

> [...]
    > biegają jak szalone, a samochody jeszcze lepiej. I nie wiem z jakimi
    > argumentami zwrócić się z prośbą do burmistrza? Pomóżcie mi!!!
    Dziękuje za szerokie wypowiedzi, dodam, że to jest boczna, ślepa uliczka o
    długości ok 100- 120 m.

  • 5. Data: 2003-07-03 15:17:45
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

> [...]
    > dzieci tam biegają jak szalone, a samochody jeszcze lepiej. I nie
    > wiem z jakimi argumentami zwrócić się z prośbą do burmistrza?

    Do burmistrza? Jak to jest przed blokiem, to chyba podpada to pod
    spółdzielnię?

  • 6. Data: 2003-07-03 17:21:44
    Od: "eva" <l...@i...pl>

    > Chciałabym,aby przed moim blokiem zamontowali próg zwalniający, dzieci tam
    > biegają jak szalone, >
    >
    > --
    nie bardzo mogę sobie wyobrazic próg zwalniający prędkość dzieci ;-)

  • 7. Data: 2003-07-03 18:31:24
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > nie bardzo mogę sobie wyobrazic próg zwalniający prędkość dzieci ;-)

    He he... może to jakiś nowy model? :-))

  • 8. Data: 2003-07-03 18:35:27
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    łańcuchy
    > (barierki) wzdłuż chodnika. Ale to moje prywatne zdanie.

    Obawiam się, że w przypadku progów racjonalne argumenty
    są skazane na niepowodzenie - teraz taki trynd i już ;-)

    Pix