    From: "Daktik" <d...@r...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem ze szkola (a wlasciwie grupka uczniow)
    Date: Wed, 26 Mar 2003 01:31:19 +0100

    > no nie wiem ...wszystko co napisałes faktycznie może dać pozytywne efekty
    > ale nie podpuszczanie dzieci do samosądów...

    To jest ostateczność. Poza tym po cichu, i ze świadomością, że to nie jest norma i
    tak nie należy. Ale chyba lepiej jest zrobić nawet coś nie w zgodzie z ideami i
    prawem, niż by miało Twoje dziecko nie wrócić ze szkoły wcale (bo leży gdzieś
    zaszytelotowane w ubikacji).
    Poza tym do pewnego rodzaju typów nie trafia argumentacja. Po prostu rozumowe motywy
    nie "lepią się" do ich umysłowości. Jedynym, co wpływa na postępowanie jest SIŁA.
    Tak jest i już, choć części psychologów nie lubi tego faktu, więc go ignorują. Pewnie
    gdyby wobec takiego młodego psychopaty zastosować jakąś superterapię bardzo mądrego
    pedagoga, to może by to nawet zadziałało. Tylko kto tę terapię zrobi?
    Poza tym - nie czarujmy się - taki jest świat - wojna w Iraku, terroryści, masowe
    morderstwa i TRZEBA sobie z tym radzić. Albo lepiej od razu skoczyć z mostu. Od tego
    czasem są po prostu faceci (tzw. "prawdziwi"), choć faktycznie jest to działalność
    podobna jak pranie spodni po tym jak się zdążyło z rozwolnieniem do wygódki -
    konieczne, choć niespecjalnie godne podzielenia się z innymi.

    Pozdrawiam
    Michał