    From: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z wozna
    Supersedes: <s...@C...Gorzenski>
    Date: 14 Mar 2003 13:47:03 GMT

    14 mar 2003 o 07:42 GMT
    KK
    > Oczywiście, że nie. Czy ja napisałem nieograniczoną. Napisałem "jakąś".

    I tym, że szkoła ma "jakąś" władzę uzasadniłeś prawo, do niewypuszczania
    uczniów z budynku szkolnego. Wyciągam wniosek że ta "jakaś" jest w
    takim wypadku nieograniczona, bo co stoi na przeszkodzie aby uprawomocnić
    inne narzucone ograniczenia i zamknąć usta krzykaczom, przytaczając ten
    sam argument.

    > Jak ci policjant wlepi manadat, za przechodzenie nie na pasach, to też
    > krzyczysz, że to ograniczanie wolności osoby pełnoletnej.

    Bynajmniej. Na to są odpowiednie paragrafy w Kodeksie Ruchu Drogowego,
    czy jak to się zwie. Narazie nikt w tym wątku nie podał ani jednego
    przepisu, który uprawniałby szkołę do takiego działania.

    > Wiesz jeszcze słyszę rodzica, który przychodzi i z pretensjami żąda podstawy
    > prawnej dlaczego jego syn ma obowiązek chodzić do szkoły.

    Demagogia. I w dodatku nie w temacie pytania.

    > Na pytanie "czy" stan odpowiedział konkretnie: "tak"

    Więc może uzupełnisz moją wiedzę w tym zakresie i do odpowiedzi na pytanie
    "czy", dołożysz jeszcze odpowiedź na pytanie "dlaczego"?

    > Powiem ci, że zauważyłem, że w Polsce to większość pielęgnuje w sobie
    > postawę roszczeniową.
    > Na pierwszym miejscu "mi się należy". Na drugim "udowodnij, że mi się nie
    > należy".

    To chyba akurat zupełnie naturalne? Nie wiem jak Ty, ale ja się cieszę
    że nie żyjemy w kraju, gdzie wszystko co nie jest dozwolone, jest
    zabronione. Stąd też naturalne dążenie do tego, że kiedy ktoś mówi "nie
    możesz", ja pytam "na jakiej podstawie mi tego zabraniasz".

    Pozdr

    Czarek Gorzeński