    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z umowa najmu;prawo zasiedzenia?
    Date: Fri, 09 Oct 2009 16:11:14 +0200

    Olgierd pisze:

    > Nie musi -- vide art. 691 par. 1-2 kc.
    -------------
    Stosownie do art. 691 § 1 Kodeksu cywilnego, w brzmieniu ustalonym
    ustawą o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 21 czerwca 2001 r. (tekst pierwotny: Dz. U.
    2001 r. Nr 71 poz. 733), w razie śmierci najemcy lokalu mieszkalnego w
    stosunek najmu lokalu wstępują: małżonek niebędący współnajemcą lokalu,
    dzieci najemcy i jego współmałżonka, inne osoby, wobec których najemca
    był obowiązany do świadczeń alimentacyjnych, oraz osoba, która
    pozostawała faktycznie we wspólnym pożyciu z najemcą (konkubinacie).
    W razie braku osób wymienionych w art. 691 § 1 K.c. stosunek najmu
    lokalu mieszkalnego wygasa.
    Ona nie podpada ani pod żonę, ani pod córkę ani pod konkubinę. Wnuczką
    tez nie jest, zresztą po nowelizacji wnuki już nie wstępują. Ten
    paragraf nie ma dla niej zupełnie zastosowania. Za wyjątkiem tego że
    stosunek najmu wygasł bo ciocia nie wstąpiła w stosunek najmu, zresztą
    nie mogła wstąpić ex lege z powodu posiadania (najwyraźniej)tytułu
    prawnego do innego lokalu, co wyklucza wstąpienie w stosunek najmu
    mieszkania komunalnego.

    --
    MZ