  • 1. Data: 2004-11-07 12:32:35
    Temat: problem z hipoteką ...
    Od: "Kszych" <k...@w...pl>

    Witam , kolega ma następujący problem :
    Jego rodzice w zamian za dożywotnia opiekę przepisali dom , będacy ich
    własnością na syna (jego brata) . Brat biorąc kredyt w banku jako zastaw
    (hipoteka ?) wskazał otrzymany dom . Nie spłacił w terminie kredytu
    komprnik chce eksmitować jego rodziców . Czy jest to zgodne z prawem ? jakie
    jest wyjście dla rodziców z tej sytuacji . Może troszkę chaotycznie ale tak
    to zrozumiałem z opowiadań kolegi . Thx za pomoc .

    --
    Kszych

    lepiej być znanym pijakiem
    niż anonimowym alkoholikiem ...

  • 2. Data: 2004-11-07 12:36:26
    Temat: Re: problem z hipoteką ...
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Brat dalej będzie musiał zapewnić rodzicom opiekę, zamieszkanie etc
    na odpowiednim poziomie.
    Komornik może "wyrzucić".
    Odpowiedzialność za zapewnienia warunków rodzicom, spoczywa na
    synu, nie na komorniku.

    --

    IMHO

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-11-07 16:40:03
    Od: a...@o...pl

> [...]
    >
    > IMHO
    >

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    A ja mam wrażenie że umowa dożywocia obowiązywać będzie każdoczesnego
    właściciela nieruchomości naet jesli nie była ujawniona w ksiedze wieczystej.
    Staruszkowie niech się nie poddają, niech nie wyrażają na nic zgody.

    Alb.

  • 4. Data: 2004-11-07 17:14:29
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Ale właścicielem jest syn.
    Rodzice mogą się domagać renty, jeśliby syn tą nieruchomość
    zbył(sądzę że zajęcie komornicze i licytacja, jeśli dojdzie, nie
    wyczerpuje znamion "zbycia") 914 kc, ale 910 kc
    nieruchomość jest obciążona prawem dożywocia. Nabywca na licytacji
    nabywa nieruchomość obciążoną, i odpowiada z synem solidarnie za
    spełnienie świadczeń.
    Ale
    [Nie jestem w stanie znaleźć, gdzieś czytałem, że nabywa się na
    licytacji komorniczej rzecz nieobciążoną, ale pewny nie jestem. Wie
    ktoś?]

  • 6. Data: 2004-11-07 22:18:09
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 7 Nov 2004 13:32:35 +0100, Kszych naskrobał(a):

    > Witam , kolega ma następujący problem :
    > Jego rodzice w zamian za dożywotnia opiekę przepisali dom,

    czy zostało to ujawnione w KW?

    > będacy ich
    > własnością na syna (jego brata) . Brat biorąc kredyt w banku jako zastaw
    > (hipoteka ?) wskazał otrzymany dom.

    bank nie daje kredytu pod nieruchomości obciążone.

    > Nie spłacił w terminie kredytu
    > komprnik chce eksmitować jego rodziców . Czy jest to zgodne z prawem ?

    jeżeli zostało to ujawnione w KW to nie może ich eksmitować.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2004-11-09 12:15:53
    Od: "Kszych" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > czy zostało to ujawnione w KW?
    a co to jest KW ?

    > bank nie daje kredytu pod nieruchomości obciążone.
    przecież nie był obciążony bo cyba opieka dożywotnia to nie obciążenie ?

    > jeżeli zostało to ujawnione w KW to nie może ich eksmitować.
    a co to jest KW ... thx za podpowiedz :)

  • 8. Data: 2004-11-09 15:59:12
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 lis o godzinie 13:15, na pl.soc.prawo, Kszych napisał(a):

    > a co to jest KW ?

    KW = Księga Wieczysta

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2004-11-09 16:11:19
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 7 lis o godzinie 23:18, na pl.soc.prawo, Sebol napisał(a):

    > czy zostało to ujawnione w KW?

    Sądzisz że bank udzieli kredytu _na cudzą KW_ ?

    > bank nie daje kredytu pod nieruchomości obciążone.

    wKF - bank _daje_ kredyty?
    Czy też _udziela kredytów_ ? :D

    > jeżeli zostało to ujawnione w KW to nie może ich eksmitować.

    Jeżeli to zostało, jak piszesz, /a zostało w przeciwnym razie bank by nie
    udzielił kredytu pod hipotekę/ ujawnione w KW to właścicielem jest ....
    brat u którego zamieszkują rodzice. Czyli brat-dłużnik ma cos co w zasadzie
    już nie powinno należeć do niego, ponieważ nie spłacił kredytu i bank
    upomina sie o swoje - chyba każdy by tak zrobił ;)
    Rodzice po prostu mają pecha - ich syn jest nieodpowiedzialny. Niech on
    teraz sie martwi jak zapewnić byt rodzicom - przecież do tego sie
    zobowiązał i za co "otrzymał wynagrodzenie".

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany