    From: "maximus" <v...@s...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z fakturą po remoncie mieszkania
    Date: Thu, 22 Dec 2005 23:33:27 +0100

    Przedmówcy Pisarczyk i Marcin chyba nie mają firmy bo widzę nie wiedzą co to
    jest faktura i zamówienie.
    Teraz do rzeczy:
    Skoro faktury dostałaś to sobie zobacz jakie masz na nich kwoty brutto
    domniemam że 2 x po 6000zł brutto tak?

    > 1) zanim zdecydowaliśmy się na jego usługi poprosiliśmy o wycenę
    > poszczególnych elementów robót - wycenę dostaliśmy z określonymi kwotami
    > i za takie kwoty zgodziliśmy się na współpracę - nigdzie nie było
    > napisane, że to kwoty netto, okazało się to dopiero teraz, a remont
    > zaczęliśmy w lutym 2005 (zastanawiam się, czy ja musiałam o tym
    > wiedzieć, czy on powinien mnie o tym poinformować),

    Nie ma czegoś takiego jak dopłata 7% VAT !!!
    Usługodawca powinien w wycenie poinformować cię czy podana kwota jest kwotą
    netto czy brutto.
    Nie podam ci niestety konkretnej podstawy prawnej ale poszukaj sobie sama
    Ustawa o zamówieniach publicznych powinnas tam znaleźć odpowiedź na swoje
    pytanie.

    > 2) faktury są wystawione łącznie na 12000 zł, ale za każdym razem kiedy
    > dostawał od nas pieniądze braliśmy od niego pokwitowanie; kwota na
    > pokwitowaniach to 14000 zł. Ja nie chcę faktury na kolejne 2000 zł i nie
    > chcę dopłacać w/w podatku, niech sobie to z nawiązką pokryje z tych 2000
    zł.

    O jakim dopłacaniu podatku mowa? Nie znam takiego podatku od faktury
    kosztowej który trzeba by uiszczać.
    Jak wystawił na 14.000zł a wziął tylko 12.000zł to nic tylko się cieszyć że
    sztucznie zwiększy ci koszty lub podatek do odpisu ;)
    Ew żadać zwrotu nadpłaty 2tyś zł jesli faktury są na 12.000zł brutto a
    pokwitowanie na 14tyś zł no chyba że wystawił wam trzecią fakturę na 2000zł
    i nawet nie pokazał ale to nie miałoby sensu.

    > Okazuje się teraz, że człowiek ten straszy mnie sądem, jeżeli nie
    > dopłacę mu tych 7% podatku. Czy muszę się czegoś w związku z taką
    > sytuacją obawiać? Dodam, że niestety nie mamy umowy na usługi, które dla
    > nas wykonał. I chyba to jest największy minus całej tej sytuacji.

    Nadal nie czuje blusa możesz mi powiedzieć jaki konkretnie dokument
    wystawiony przez niego nakazuje cię do zapłacenia mu tych dodatkowych 7% ?