    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z corka
    Date: Sun, 13 Apr 2003 20:23:36 +0200

    news:b7bqvl$76a$7@serwus.bnet.pl...
    > Marta Wieszczycka na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz
    odpowiadam:

    > To skąd w takim razie częsty problem poruszany na tej grupie, że jeśli
    > zamelduję kogoś obcego u siebie w mieszkaniu, to kredki i pozamiatane, bo
    > bez jego zgody, go nie wymelduję?

    Z nieznajomości prawa.
    Oczywiście można w takiej sytuacji uznać za stosowne dalsze szerzenie mitów.
    Ale można też, odpowiadając na pytanie napisać, jak jest naprawdę.
    Im częściej ludzie będą znali swoje prawa, tym częściej będą one
    respektowane.
    Ignorantia iuris nocet, co oznacza: Nieznajomość prawa szkodzi
    Pozdrawiam,
    MArta

    Ps. A następnym razem, kiedy ktoś powie, że kredki i pozamiatane, to zapytaj
    go, na jakiej podstawie. Jeśli ktoś twierdzi, że można właścicielowi
    wprowadzić kogoś do mieszkania tylko na podstawie zameldowania, to zapytaj
    go o podstawę prawną. Bo ja mówię: nie ma takiego przepisu.
    (Zameldowaniem potwierdzasz urzędowi, gdzie mieszkasz. Ty, a nie właściciel
    mieszkania.)