  • Date: Thu, 14 Sep 2006 19:04:27 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z aktami pewnej nastolatki

    W dniu 9/14/2006 5:40 PM, Kira wrote :
    > Re to: Przemysław Płaskowicki [Thu, 14 Sep 2006 15:38:26 +0200]:

    > Pardon - znaczy gołe fotki, które sobie porobiłam (a nawet,
    > o zgrozo, część robili mi moi rodzeni rodzice - te jak miałam
    > circa 3 latka) - są nielegalne...? :P I jak je teraz wrzucę
    > na stronkę to co, zamkną mnie? :)
    > Paranoja w podskokach...

    Mam nauczkę, żeby na początku postu umieszczać definicje ;-)

    Pierwszy piszący napisał "akty". Wszystko zależy co to za akty są.
    Słownik języka polskiego definiuje "akt" jako <<obraz, rzeźba lub
    fotografia przedstawiające nagą postać>> -- zatem definicja jest tu
    bardzo szeroka. Zgodzimy się, że istnieją akty (zdjęcia przedstawiające
    nagą postać), które z całą pewnością zaliczyć można to kategorii
    pornografii i takie akty, które do kategorii pornografii nie zaliczymy.
    Karalne jest posiadanie (i inne czynności) dotyczące pornografii z osobą
    poniżej 15 roku życia.

    Zdjęcia dzieci bez wykształconych trzeciorzędnych cech płciowych w
    polskiej kulturze nie są postrzegane (i słusznie) jako posiadające cechy
    pornografii. Są zatem legalne.

    Jednocześnie trzeba zauważyć, że w polskim kręgu kulturowym nagość osób
    o wykształconych trzeciorzędnych cechach płciowych zwykle miewa podtekst
    erotyczny.

    Po tym wstępie, wyjaśnię dlaczego radziłem i nadal radzę zainteresować
    sprawą organa wymiaru sprawiedliwości:
    1. Uznałem, że skoro pierwszy pytający jest zaniepokojony to ma ku temu
    powody. (Nie są to na przykład zdjęcia z plaży naturystów, gdzie nagość
    ma zupełnie inny charakter).
    2. Uznałem, że nie jest dobre 14 czy 15 letniej osoby umieszczanie
    swoich nagich zdjęć w Internecie. Chociażby ze względu na ewentualne
    postrzeganie takiej sprawy przez rówieśników.
    3. Uznałem, że z zawiadomienia nic złego nie może wyniknąć. Choć jak
    zauważył Andrzej Lawa -- mogę i zapewne jestem naiwny.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed