    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem podziału majątku inna wersja
    Date: Fri, 10 Jun 2005 16:15:05 -0500

    Anna wrote:
    > Witam
    >
    > sprawa wyglada tak:
    >
    > znajomy sie rozwiódł w zeszłym roku - bez uznania winy żadnej ze stron.
    > Majatek jakim dysponowało małżeństwo to mieszkanie i samochód.
    >
    > Mieszkanie jest jeszcze na kredycie , który wziął znajomy jeszcze przed
    > zawarciem związku małżenskiego, natomiast przydział mieszkania nastapił
    > dwa dni po slubie. Czy w takim wypadku mieszkanie jest jego bo kredyt
    > jest przedślubny, czy jest to już wspólnota majątkowa małżonków? Znajomy
    > chciał wypłacić byłej zasadniczo więcej pieniędzy niż sie jej nalezy
> [...]
    Mieszkanie jest wspólne, bo nabyte po ślubie, natomiast sądownie można
    dochodzić innego podziału majątku niż 50% jeżeli umie się wykazać, że
    włożyło się kasę ze swojej strony.
    Jeżeli wykaże, że mieszkanie zostało kupione za kredyt wzięty przez
    niego i że on sam ten kredyt spłacał i spłaca dalej jednoczeście wykaże,
    że to nie żona przez okres spłaty kredytu łożyła pieniądze na codzienne
    utrzymanie, to jest duża szansa, że sąd podzieli to inaczej niż po połowie.
    Co do gazu i wody to z odciananiem to różnie to bywa, ale zakładam, że
    ona tam mieszka i też jakieś prawo do tego lokalu ma. Więc jeśli on
    rozwiąże umowę, to ona przecież może samodzielnie umowę o media
    podpisać. Więc ja bym po prostu umową rozwiązał, o ile się da i nie jest
    wymagana zgoda obojga.
    Jak nie będzie płacił czynszu to tylko mieszkanie zadłuży i nic więcej
    nie zyska, bo jej spółdzielnia też nie wywali.
    Im szybciej sprawa o podział majątku wyląduje w sądzie tym lepiej.