  • Data: 2004-12-29 03:54:41
    Temat: Re: problem ochrony tajemnicy telekomunikacyjnej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Kowalski wrote:

    > pytania:
    > - co moglem w tej sprawie zrobic i na ile prawo pozwala mi wykorzystac
    > informacje w bilingu?

    Twój billing - możesz go nawet w prasie opublikować...

    > - czy moge oskarzyc te osobe, do ktorej dzwonil zlodziej o wspoludzial w
    > kradziezy?

    Na jakiej podstawie? Mógł zadzwonić np. do Twoich rodziców lub kogoś z
    Twojej listy kontaktów albo, dla kawału, na policję - czy to jest powód,
    by podejrzewać Twoich rodziców lub policję o współudział? Myśl, człowieku...

    > - czy operator moze pomoc mi w wykryciu sprawcy?

    W jaki sposób? "Pani sąsiadko! Właśnie ukradli pani samochód! Ale ja
    byłam przytomna - zapisałam numer..."

    > - czy mozna namierzyc aparat po numerze IMEI?

    'Namierzyć'? Jeśli go nie przeprogramowano - można go rozpoznać (jeśli
    ktoś sprawdzi IMEI).

    'Namierzenie' w sensie trangulacji sygnału - teoretycznie technicznie
    jest wykonalne, ale cóż... Teoretycznie wszyscy posłowie powinni być
    uczciwi ;-/

    > przeczytalem kiedys o kradziezy radiostacji z radiowozu policyjnego; jako ze
    > miala ona wbudowany lokalizator, sprawca zostal blyskawicznie odnaleziony;

    Lokalizator to lokalizator.

    > pytania:
    > - czy tak samo nie mozna robic z komorkami? a moze nie mozna namierzyc
    > polozenia telefonu komorkowego?

    Teoretycznie - można próbować. Ale dokładność nie będzie zbyt duża.
    Przypuszczam, że maksymalnie z dokładnością do budynku. Przy
    zastosowaniu specjalnych środków. Normalnie można tylko określić, w
    zasięgu których BTSów się znajduje.

    Precyzyjniejsze zlokalizowanie wymagałoby istnienia w komórce systemu
    nawigacji satelitarnej.

    > - czy to prawda ze policja namierza telefony komorkowe i staje na glowie
    > zaprzegajac wszelkie srodki techniczne tylko w sprawach o morderstwo itp?

    Koszta, koszta, koszta... Dla głupiej komórki za 300 złotych nikt nie
    będzie uruchamiał wszystkich środków.