    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo w USA-to mity czy absurdalna prawda?
    Date: Sun, 27 Mar 2005 21:54:46 +0200
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia 27 Mar 2005 20:31:26 +0200, Piotrek naskrobał(a):

    > Kilka razy czytałem dziwne historie o śmiesznych procesach w USA, z których
    > wynika, że amerykańskie prawo dopuszcza możliwość oskarżenia praktycznie
    > każdego o wszystko. Czytałem m.in. o tym, że jakiś Amerykanin umieścił swojego
    > kota w kuchence mikrofalowej i oczywiście ją włączył. Po całym zajściu wytoczył
    > proces producentowi owej kuchenki, oskarżając go o to, że na swoim urządzeniu
    > nie umieścił on ostrzeżenia o tym, że nie nadaje się ono do suszenia zwierząt.
    > Podobno oskarżyciel wygrał ten proces. Czy przytoczony przykład i inne tego
> [...]

    Prawo w Polsce generalanie nie zabrania składania dowolnych pozwów.
    Ułatwia to także KC któy najogólniej mówi że jeżeli ktoś ci zrobił krzywdę
    to zobowiązany jest to naprawić.
    Oczywiście sąd ocenia zasadność roszczeń. Natomiast brak podobnych procesów
    nie wynika z wyższego IQ Polaków - ale z totalnej niewydolności sądów oraz
    ograniczeniu prawa do zawodu adwokata/radcy. Czyli sprawy się ciągną latami
    i są koszmarnie drogie co przekałada się w ogólną niewiare w sprawiedliwość
    i prawo.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org