  • 1. Data: 2003-05-21 17:28:10
    Temat: prawo spadkowe- zwolnienie z podatku od spadku, czy ulga podatkowa
    Od: "AUran" <a...@s...net.pl>

    moja zona otrzymala w spadku spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu. jest w III
    grupie spadkowej. wartosc spadku to 40 000 pln.
    teraz pytanie, jakiemu opodatkowaniu podlega taki spadek?
    pozdrawiam
    auran

  • 2. Data: 2003-05-21 18:15:10
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "AUran" <a...@s...net.pl> napisał
    > moja zona otrzymala w spadku spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu. jest w III
    grupie spadkowej. wartosc spadku to 40 000 pln.
    > teraz pytanie, jakiemu opodatkowaniu podlega taki spadek?

    podlega podatkowi od spadków i darowizn...
    III grupa"spadkowa" - raczej podatkowa, progresja do 20% wartości rynkowej
    mieszkania,
    40 000zł za mieszkanie - nie za mało troszeczkę?

  • 3. Data: 2003-05-21 20:50:24
    Od: "AUran" <a...@s...net.pl>

> [...]
    mieszkania,
    > 40 000zł za mieszkanie - nie za mało troszeczkę?
    ------
    we wloclawku, mieszkanie 38 m2 jest tyle wart, to nie warszawa drogi kolego :)
    moglbys rozwinac pojecie 'progresja do 20% wartosci rynkowej mieszkania?
    auran

  • 4. Data: 2003-05-22 14:21:13
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "AUran" <a...@s...net.pl> napisał
    > we wloclawku, mieszkanie 38 m2 jest tyle wart, to nie warszawa drogi kolego :)

    proszę mnie tu nie obrażać, ja z pięknego grodu Kraka...

    > moglbys rozwinac pojecie 'progresja do 20% wartosci rynkowej mieszkania?
    > auran

    zapłacisz
    (40 000zł - koszty pogrzebu - 20 556zł) * 20% + 2 877,90 = należny podatek od spadków
    i darowizn
    ustawa : http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/od_spadkow_i_da
    rowizn/u830728.doc

  • 5. Data: 2003-05-22 15:39:14
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    A czy podatek od spadku nie jest uzależniony od stopnia pokrewieństwa
    spadkobiercy ?

  • 6. Data: 2003-05-23 09:01:12
    Od: "deny" <d...@p...fm>

    "Slayer"
    > podlega podatkowi od spadków i darowizn...
    > III grupa"spadkowa" - raczej podatkowa, progresja do 20% wartości rynkowej
    mieszkania,
    > 40 000zł za mieszkanie - nie za mało troszeczkę?

    A jaki jest podatek w sytuacji gdy niezyjacy ojciec w testamencie przekazal
    synowi dom?

  • 7. Data: 2003-05-23 22:05:38
    Od: "AUran" <a...@s...net.pl>

    > (40 000zł - koszty pogrzebu - 20 556zł) * 20% + 2 877,90 = należny podatek od
> [...]
    mam rachunek na 2900 za pogrzeb. jest wystawiony na mnie, a spadkobierca jest zona.
    czy moze zona odliczyc to od wartosci spadku?
    jeszcze jedno, zona byla zyrantem kredytu spadkodawcy w wysokosci 3000 zl. z tej
    ustawy wynika, ze mozna to tez odliczyc w koszty.
    czy dobrze interpretuje zapisy tej ustawy?
    auran