    From: "jpiw" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo ojca
    Date: Sat, 29 Jun 2002 15:31:09 +0200

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afh7n7$kpv$...@a...dialog.net.pl...

    > Użytkownik jpiw <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:afh1fp$4j$...@n...tpi.pl...
    > >
    > Tak podchodząc do tematu nie zmienisz nic w tej sprawie. Jesteś
    zobowiązany
    > do alimentacji swoich dzieci bezwzględu na sytuacje. Jesli alimenty są
    > płacone z funduszu prędzej czy później państwo sie o nie upomni.
    Nie zmienię zdania. Komornik może mi nagwizdać, bo nic nie posiadam. Żaden
    sąd nie wsadzi mnie do więzienia, bo pracuję społecznie i mam bardzo dobrą
    opinię - pracuję na rzecz dzieci, które potrzebują mojej pracy i mojego
    wysiłku. Właśnie prokurator umorzył postępowanie o nagminne uchylanie się od
    obowiązków alimentacyjnych... :P
    Ponadto prawo w Polsce tak jest skonstruowane, że w interesie moich dzieci
    leży, abym... nie płacił alimentów...

    > Jeśli chcesz kontaktu to masz na to drogę sądową.
    Jak ta droga sądowa wygląda, to już Ci opisałem, a wszczynanie sprawy o
    ustalenie kontaktów z 17-letnią córką byłoby chyba śmieszne.

    > Jeśli chcesz obniżenia
    > alimentów również i to jest prosty sposób,żeby sie zorientować o szkoły
    > dzieci.
    Nie chcę obniżenia alimentów - jest mi totalnie wszystko jedno ile sąd
    zasądzi, a raczej im więcej tym lepiej - ja i tak nie będę płacił.

    > Skoro nie chcesz na siłe zmuszać dzieci do kontaktu więc co cię obchodzi
    > gdzie uczęszczają do szkoły czy chesz im jednak utrudniać ?
    Czemu z góry zakładasz, że chcę coś utrudniać? Ciebie nie interesowałoby jak
    się Twoje dzieci uczą bez względu na sytuację? Chcę pójść do szkoły,
    porozmawiać z wychowawcą, pedagogiem, katechetą. Dzieci wiedzą o mnie tyle
    ile mówi im matka. Może którąś z córek mógłbym wysłać na studia np. do USA?
    Chcę się zorientować.

    > O co Ci konkrtenie chodzi czy chcesz uchylenia obowiązku alimentacyjnego
    > tym trudniej jeśli sie uczą jesteś zobowiązany.
    Moje dzieci mają wyższą stopę życiową niż ja, z tym że ja z wyboru, nie z
    konieczności....

    pozdrawiam

    Jacek