  • 1. Data: 2006-02-08 15:28:18
    Temat: prawo do renty zdrowotnej
    Od: weł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    Mam 58 lat, jestem bezrobotny (zarejestrowany), bez prawa do pobierania
    zasiłku.
    Ostatnio tak pogorszył sie stan mojego zdrowia, iz zapewne spełniałym
    warunki zdrowotne niezbędne do ubiegania się o rentę.
    Mój łączny okres ubezpieczenia składkowy i nieskładkowy(zarejestrowane
    bezrobocie) jest dłuższy niz 25 lat

    Czy mogę w powyższej sytuacji ubiegać się o przyznanie renty z tytułu
    czasowej niezdolności do pracy mimo, że w ostatnich 10 latach nie
    pracowałem, - byłem zarejestrowanym bezrobotnym?

    --
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2006-02-08 17:25:28
    Temat: Re: prawo do renty zdrowotnej
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "weł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czasowej niezdolności do pracy mimo, że w ostatnich 10 latach nie
    > pracowałem, - byłem zarejestrowanym bezrobotnym?

    O rentę może ubiegać się osoba, która w ostatnim dziesięcioleciu miała
    opłacane składki na ubezpieczenie społeczne przynajmniej przez pięć lat i od
    ostatniego opłacania składek nie mineło 18 miesięcy.
    Samo zarejestrowanie jako bezrobotny nie powoduje opłacania za niego przez
    UP składek na ubezpieczenie społeczne.
    Jedynie uprawnieni do zwykłego zasiłku dla bezrobotnych mają opłacane
    składki na to ubezpieczenie.

  • 3. Data: 2006-02-08 17:36:44
    Od: weł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    (...)

> [...]
    > UP składek na ubezpieczenie społeczne.
    > Jedynie uprawnieni do zwykłego zasiłku dla bezrobotnych mają opłacane

    A zatem na jakiej podstawie uprawniony jestem ja i moja rodzina do świadczeń
    publicznych zakładów opieki zdrowotnej na zasadach przewidzianych dla
    pracowników?

  • 4. Data: 2006-02-08 17:50:45
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    weł napisał(a):
    > A zatem na jakiej podstawie uprawniony jestem ja i moja rodzina do świadczeń
    > publicznych zakładów opieki zdrowotnej na zasadach przewidzianych dla
    > pracowników?

    bo to ubezpieczenie zdrowotne a nie emerytalno - rentowe

    KG