    From: e...@g...pl (eusso)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo do parkowania pod blokiem
    Date: 9 Feb 2005 09:06:23 +0100

    Luka napisał(a):

    > witam.
    >
    > Problem, ktory chcialbym poruszyc jest dosc zlozony, jeszcze sam nie
    > dotarlem do wszystkich smaczkow, ale chcialbym zeby mi ktos pomogl i
    > ukierunkowal moje dzialania.
    > Otoz:
    >
    > Jest sobie podworko miejskie, w srodmiesciu, zabudowa kwartalowa,
    > obrzezna. Budynki, ktore okalaja owo podworko naleza do trzech (lub
    > czterech) nie powiazanych ze soba spoldzielni mieszkaniowych. Do
    > podworka doprowadzaja dwa duze wjazdy przeciwpozarowe (obydwa są w
> [...]

    Nie istnieje pojęcie ,,dzicy parkujący''. Każdy, kto opłaca podatki ma prawo
    parkować. Miasto, w którym mieszkasz żyje i funkcjonuje dzieki temu, ze
    również ci ,,dzicy parkujący'' jak ich nazywasz dowożą temu miastu roamaite
    towary, przyjezdżają aby dostarczyć takim jak Ty świadczone przez nich
    usługi. Przyjęcie więc założenia, że Ty jesteś ,,lepszy'' niz ONI, a z
    takiego powodu to Ty jako jedyny (z Tobie podobnymi mieszkańcami okolicznych
    bloków) powinieneś uzytkowaćmiejski teren z uwagi na to, że byłeś łaskawy
    zaposiąść pojas mechaniczny- jest absurdem i dowodem typowej niestety dla
    milionów ,,normalnych''zaściankowości i prymitywnego sposobu myslenia. Tak
    na prawdę, jedyną skuteczną metodą jest budowa parkingów. Zanim kupiłeś
    samochód mogłeś łatwo przewidzieć, że gdzieś go trzeba stawiać.Trzeba było
    zorganizować siebie i swoich sąsiadów z okolicznych wspólnot/spółdzielni i
    pomyśleć o sfinansowaniu przyszłej budowy np. parkingu podziemnego, bo
    oczywiste jest dla ludzi rozumnych, że dzieki kupowaniu aut miejsca
    zabraknie dość szybko. Zapewne jeżeli we własnym domu zamierzasz powiesić
    obrazek, to zanim to sie stanie idziesz do sklepu i kupujesz gwóźdź i młotek
    do wbicia tego gwoździa, albowiem czynność ta ( jak większość) wymaga
    należytego przygotowania. Samochód jednak kupiłeś - nie zadbawszy o miejsce
    na jego pozostawianie. To własnie dlatego teraz cierpisz kłopoty z brakiem
    miejsc na parkingu- dokładnie tak jak inni Tobie podobni ignoranci z
    przeszłości, którzy wcześniej nie zadbali o powiekszenie parkingu. Zauważ
    tez taki problem, ze jak kupujesz nowy 29 calowy telewizor ( bo uparłes się
    że tez musisz posiadać taki sam jak kupili sąsiedzi na swięta), to nawet
    jesli ów telewizor nie zmiesci sie z powodu gabarytów do Twojej kawalerki,
    to wcale nie oznacza, ze rada miasta usunie sąsiada z jego trzypokojowego
    mieszkania po to, żebys Ty mógł pomieścić sie ze swoim nowym telewizorem w
    wygodny tylko dla Ciebie sposób. Tak samo jest z parkingiem. Miejsca jest
    tyle ile jest - nie więcej. Jeżeli Wy jako mieszkańcy tego rejonu
    dokupiliście trzy razy wiecej pojazdów niż to było kiedyś, a przy tym
    chcecie je trzymać lokalnie na Waszym podwórku - to postawcie sobie na jego
    środku wielopoziomowy garaż pietrowy ( na własny koszt) i nie próbujcie
    stawiac tego problemu tak, jakby Was jedynie nie dotyczył i jakby dzielenie
    istniejacego miejsca i zakazy wpuszczania na publiczny teren mogły być
    skuteczne, bo nie bedą one takimi.