    From: "Marcin" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie i inne
    Date: 24 Mar 2004 11:27:01 +0100

    > Tylko to, że jesteś autorem danego utworu. Natomiast zamieszczenie
    > informacji, że prawa do tego utworu sprzedałeś firmie X,  lepiej skonsultuj
    > z firmą X, bo ona może nie chcieć się tym chwalić.

    Nie. Nie chce zamieszcac informacji komu ja sprzedalem, tylko informacja ze
    dany projekt (wspol)realizowalem. Ale chyba kwestie zamieszczenia samej
    informacji rozstrzygnelismy, dzieki za utwierdzenie mnie w przekonaniu.

    > Czytalem ze prawa autorskie osobiste sa niezbywalne, i  zawsze bede mogl
    > powiedziec ze ja to wykonywalem, i nikt nie moze mi tego zabronic.

    > Jeśli w umowie nie przeniosłeś prawa do prezentacji utworu na nabywcę, to
    > prezentować będziesz mógł go nadal

    W umowie nie ma klauzuli o niemoznosci prezentacji, tylko sprzedazy samego kodu

    > Umowa o dzieło może być zawarta bez formy szczególnej ( a więc również
    > ustnie ). Tak było w twoim przypadku, możesz więc domagać się wynagrodzenia,
    > ale dopiero po wykonaniu dzieła, bo chyba na gębę nie umawiałeś się na
    > zapłątęw ratach?

    W tym momencie chodzi mi raczej o mozliwosc wziecia zaplaty (oczywiscie
    obnizona o procentowe wykonanie dziela) za czesc wykonywanego dziela, gdyz jego
    dokonczenie z roznych przyczyn (w tym wypadku wina lezy po stronie
    zleceniodawcy - w dalszym ciagu nie dostarczyl mi materialow niezbednych do
    jego zakonczenia lub dokonuje istotnych zmian w jego zalozeniach, przez co
    zwieksza moj wklad pracy i jego wykonanie tak jak pisalem staje sie gra na
    zwloke) nie jest mozliwe lub bedzie mozliwe w blizej nieokreslonej przyszlosci.
    Stad tez chce zakonczyc je w takim stanie jak jest bo jak pisalem nie widze
    realnych szans na jego zakonczenie.

    W zwiazku z tym nasuwa mi sie drugie pytanie, czy moge zadac zaplaty za
    wykonanie jego czesci w tym momencie ?

    lub po jego zakonczeniu (wykonanego przez kogos innego w jakims tam czasie) ?

    > jeśli cały czas jest w stanie upadłości, to jak najszybciej zgłoś swoje
    > roszczenia syndykowi albo sędziemu - komisarzowi, bo cię później pominą przy
    > podziale funduszy masy upadłości.

    Wiesz musze sie tym na owo zajac. W jaki sposob, gdzie sie zglosic by
    dowiedziec sie kto zajmuje sie ta sprawa, czy to jakas wyspecjalizowana komorka
    sadu ?

    Pozdrawiam i dziekuje
    Marcin