    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 16 Apr 2013 10:56:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: prawo a piekno
    From: c...@p...onet.pl

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 18:02:54 UTC+2 użytkownik Maruda napisał:

> [...]
    >
    > opisywalne. Chociaż... porządek -> ład -> ładny -> piękny (czyli bardzo
    >
    > ładny) :)
    >
    > Moim zdaniem prawo (to pierwotne, prawdziwe, słuszne i dobre prawo)
    >
    > powstało właśnie po to, aby opisać słowami w formie zaleceń porządek,
    >
    > czyli ład, który winien być przestrzegany. Moim ulubionym przykładem
    >
    > dobrego prawa jest zasada ruchu lewostronnego (tak to chyba historycznie
    >
    > było), aby pędzące "na czołowe" powozy nie wpadały na siebie. To jest
    >
    > prawo, które czyni ład i które ułatwia życie, czyni je uporządkowanym,

    Pod warunkiem, ze nie bedzie sie zastawiac podstepnych pulapek na automobilistow.

    > starożytności). I to już było prawo bandyckie, prawo buta, władzy
    >
    > (władcy), niegodne tej nazwy (tzn nazwy "prawo"). Takie właśnie "prawo",
    >
    > czyli naprawdę "lewo" aplikuje nam UE i nasza legislatywa.

    Prawo juz dawno przestalo byc mieczem sprawiedliwosci.

    Prawo obecnie jest narzedziem do manipulowania, w rozmaity sposob ludzmi.

    Prawnicy mowia, ze trzeba uwaznie czytac umowy i kto tego nie robi sam jest sobie
    winien.
    Tylko, ze te umowy sa specjalnie tak redagowane, zeby nabrac klienta.

    Prawnicy twierdza, ze winien klient bo glupi, ale podobnie sie tlumacza oszusci.

    Nikt nie pomyslal, zeby zabronic nastawiania na ludzi pulapek prawnych,
    ktorych uzycie powinno byc karane na rowni z oszustwem.

    WM