  • Data: 2005-01-27 15:00:46
    Temat: Re: prawa obywatelskie
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > hmm, szczerze mówiąc taka interpretacja mi pasuje, tylko czy jest
    > prawdziwa?.

    Błagam, nieco jaśniej.

    U mnie jest tak: żona jest w Polsce kilkanaście lat, ukończyła tu studia, ale
    nie lingwistyczne. Obywatelstwa nie ma i mieć nie będzie, bo prawo jej kraju
    (Japonia) zabrania mieć podwójne obywatelstwo a zrzec się starego strach. Ma
    Kartę Stałego Pobytu, stały meldunek, NiP itd., płaci podatki w Polsce. Nie
    może głosować, ale w swoim kraju ma pełne prawa obywatelskie. Czy w tej
    sytuacji jest jakakolwiek szansa na zostanie tłumaczem przysięgłym w Polsce?

    > jeżeli obcokrajowiec niebędący obywatelem UE złożył wniosek o
    > ustanowienie tłumaczem przysięgłym, i prawdopodobnie wniosek zostanie
    > odrzucony

    Czy były jakieś precedensy? Gdzie mogę to wyszukać?

    Pozdrawiam

    Czapla