  • Data: 2003-07-04 09:07:59
    Temat: Re: prawa do rozpowszechniania ?
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    w <news:be35el$ipf$1@news.onet.pl>
    Walgusek napisał(a):

    > Witam !
    > Sprawy się maja tak:
    > Gość - pracownik naukowy - na pośbę studentów ponagrywał na cd
    > utwory muzyki klasycznej i sprzedaje płyty studentom po 7 pln
    > sztuka (z zyskiem). Moje pytanie brzmi: Czy ten człowiek działa
    > zgodnie z prawem? Wątpię czy ma jakieś umowy z właścicielami praw
    > do nagrań. Kto jest właścicielem praw do nagrań w takim przypadku?
    > Wykonawcy, producent i wydawca oryginalnej płyty, a może J.S.
    > Bach? ;)

    Niemal w ciemno mozna powiedziec, ze pracownik naukowy nie ma takich
    praw. Informacje o copyright znajdziesz na plycie.
    Jesli chodzi o Bacha - prawa w tym przypadku beda nalezaly
    najprawdopodbniej do wykonawcy, a takze producenta i dystrybutora.
    Zglos sprawe do drugiego lub trzeciego, oni beda najlepiej wiedziec, co
    z tym zrobić.
    Zatem pracownik naukowy lamie prawo - nawet gdyby te plyty rozdawal za
    darmo!

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603