    From: "buster" <b...@k...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie do zdjęć prywatnych
    Date: Mon, 20 Sep 2004 14:36:46 +0200

    > To będziesz musiał wykazać że tak faktycznie było.

    Właśnie byłem w UOKiK i bardzo miła pani mi powiedziała że nie powinno być z
    tym problemów. Powiedziałem że raczej chciałbym uniknąć śmiesznego
    licytowania się na ilość świadków. W tym wypadku raczej urząd bierze strone
    konsumenta.

    > Co najwyżej pewnie chciwość, ale tak sobie myślę, że nie jest to duża
    > kwota za doświadczenie na przyszłość, aby wszystkie tego typu umowy
    > zawierać zawsze pisemnie i z dokładnie wyszczególnionymi warunkami.

    No niestety, chociaż słyszałem ostatnio o przypadku kiedy była spisana umowa
    właśnie na odbiór plików ze skanami negatywów i fotograf na każdym dodał
    swoje logo :), także jak ktoś ma nieczyste intencje... Mam nadzieje że nie
    dojdziemy do sytuacji w której kupując rano bułki będę zmuszony spisywać
    umowe ;)

    > To go olej albo zaakceptuj ofertę i miej to z głowy.

    Już powiatowy rzecznik konsumentów zajmuje się sprawą - z mojej strony to
    koniec. Dam znać jak się skończyło - sam jestem bardzo ciekaw.

    > Nie obowiązują (w omawianym zakresie). Przecież facet nie ma obowiązku ci
    > tego w ogóle sprzedawać.

    nasza ustna umowa stanowiła inaczej

    Kilku

    > No i tutaj również. Więcej z nim interesów robić nie będziesz, no nie?

    A to akurat opowieść kogoś innego - nie wiem dlaczego czytnik mi nie oznacza
    cytatów (poszukam i obiecuję się zmienić)

    > Prawdopodobnie tak.

    no jeszcze zobaczymy - jest nadzieja, jak urzad dobrze zadziała to dostane
    swoje negatywy a fotograf pokryje koszty urzedowe
    pozdrawiam
    buster