  • Data: 2005-06-26 17:42:38
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    bezrobotny wrote:
    > wyczytałem właśnie w jednej książce, że "większość twórców tworzy
    > licencje nie znając obowiązujących przepisów przez co ich licencje nie
    > mają mocy prawnej (czyli tak jakby ich nie było, a oni nie mogą być
    > uznani za autorów posiadaczy praw autorskich)"... czy ktoś mógłby
    > wyjaśnić jak to jest? na przykładzie programów, ktoś tworzy dołącza
    > licencję w której pisze, że jest posiadaczem praw autorskich... i co mu
    > mogą? ;o)

    nie mają mocy prawnej zapisy, które są niezgodne z ustawą. Reszta
    zapisów jak najbardziej obowiązuje.
    Pewnie to autor miał na myśli.

    > dalej w tej samej książce pisze (świadomie nie używam jest napisane - to
    > wolny kraj),
    jak chcesz równać to równaj w górę a nie w dół, bo to że piszesz z
    błedem, o którym wiesz raczej obniża twoje loty niż podnosi.
    Moda na dno ostatnio jest bardzo popularna.

    że po pewnym czasie autor i tak traci prawa autorskie z
    > sugestią, że np. programy stają się public domain czyli każdy może z
    > nimi zrobić co chce... czy to nie jest jakaś ksiązkowa bzdura? coś nie
    > widzę, żeby taki MS stracił prawa do Windows 95.

    jest zapis w ustawia, że licencje po 5 (?) latach wygasają, ale nigdy mi
    się nie chciało tym zajmować na poważnie, bo mi do niczego nie bylo
    potrzebne.
    W każdym razie coś koło tego.