  • 1. Data: 2002-06-12 10:08:51
    Temat: Re: -= pracownicy i kary za ich błędy =-
    Od: S...@u...gov.pl (Sławomir Obrzeżgiewicz)

    >Mam tez pytanie, czy mam prawo ukarać pracownika za coś takiego??
    >Był poinformowany o obowiązku drukowania raportów , jednak tego nie
    >dopilnował.

    Rozdział VI
    Odpowiedzialność porządkowa pracowników
    Art. 108. § 1. Za nieprzestrzeganie przez pracownika ustalonego porządku,
    regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów
    przeciwpożarowych pracodawca może stosować:
    1) karę upomnienia,
    2) karę nagany.
    § 2. Za nieprzestrzeganie przez pracownika przepisów bezpieczeństwa i
    higieny pracy lub przepisów przeciwpożarowych, opuszczenie pracy bez
    usprawiedliwienia, stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwości lub
    spożywanie alkoholu w czasie pracy - pracodawca może również stosować karę
    pieniężną.
    § 3. Kara pieniężna za jedno przekroczenie, jak i za każdy dzień
    nieusprawiedliwionej nieobecności, nie może być wyższa od jednodniowego
    wynagrodzenia pracownika, a łącznie kary pieniężne nie mogą przewyższać
    dziesiątej części wynagrodzenia przypadającego pracownikowi do wypłaty, po
    dokonaniu potrąceń, o których mowa w art. 87 § 1 pkt 1-3.
    § 4. Wpływy z kar pieniężnych przeznacza się na cele socjalne.

  • 2. Data: 2002-06-12 10:28:25
    Od: "Dubo" <d...@e...pl>

    Z § 1 nie wynika , że mogę zastosować karę pieniężną.

    Mam jeszcze pytanie, po ilu naganach

    mam prawo dyscyplinarnie zwolnić pracownika.