  • 1. Data: 2010-02-15 08:08:42
    Temat: praca przy komputerze - przerwy ?
    Od: "crazy bejbi" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy pracownikowi, który pracuje na pół etatu jako programista przysługują od
    strony formalnej jakiejś przerwy przy pracy ?

    Nie chodzi mi o fakt, ze "dobrze byłoby nie siedzieć przy komputerze non-stop 4
    godziny" - Chodzi mi od strony prawnej - czy pracownik może wstać od stanowiska
    i robić coś innego (zajmować się swoimi prywatnymi sprawami przez jakiś czas) ?

    Wojtek

  • 2. Data: 2010-02-15 08:09:11
    Temat: Re: praca przy komputerze - przerwy ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    crazy bejbi pisze:
> [...]
    > i robić coś innego (zajmować się swoimi prywatnymi sprawami przez jakiś czas) ?

    Raz na godzinę przysługuje Ci 5 minut przerwy w pracy od monitora.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-02-15 08:12:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 09:09:11 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Raz na godzinę przysługuje Ci 5 minut przerwy w pracy od monitora.

    Co wcale nie znaczy, że pracownik może w tym czasie zajmować się sprawami
    prywatnymi.

  • 4. Data: 2010-02-15 08:17:20
    Od: b...@p...onet.pl

    > crazy bejbi pisze:

    >   Raz na godzinę przysługuje Ci 5 minut przerwy w pracy od monitora.
    a jaka jest tego podstawa ? Gdzie szukać ?

    Wojtek

  • 5. Data: 2010-02-15 08:22:45
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    b...@p...onet.pl pisze:

    > a jaka jest tego podstawa ? Gdzie szukać ?

    W Googlnu ;)

    Przepisy BHP (czyli rozporządzenie odpowiedniego ministra) dotyczące
    stanowisk pracy wyposażonych w 'monitory ekranowe'.

    Adam Kłobukowski

  • 6. Data: 2010-02-15 08:23:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    b...@p...onet.pl pisze:

    > a jaka jest tego podstawa ? Gdzie szukać ?

    To jakieś rozporządzenie Ministra było, wyszukaj w google. Tutaj
    http://www.atest.com.pl/article.php?id=lr0303_1
    jest info, że może to być rozporządzenie MPiPS z dnia 1 grudnia 1998
    roku w sprawie bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-02-15 08:25:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jureq pisze:

    > Co wcale nie znaczy, że pracownik może w tym czasie zajmować się sprawami
    > prywatnymi.

    Niemniej jednak w praktyce pracodawca na to właśnie zezwala - jakaś
    herbata, popatrzenie w okno, papieros itp.

    Ponadto rzadko w której firmie podchodzi się do tego rygorystycznie
    ze stoperem. Jest praca, to się pracuje, nikt nad nikim z zegarkiem nie
    stoi, byle by z wynikami nie odbiegać znacznie od średniej :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-02-15 09:04:37
    Od: b...@p...onet.pl

    zajmowaÄ&#65533;siÄ&#65533;sprawami

    >   Niemniej jednak w praktyce pracodawca na to wĹ&#65533;Ĺ&#65533;ie zezwala -
    jakaĹ&#65533;
    > herbata, popatrzenie w okno, papieros itp.

    Właśnie mnie teraz interesuje czy mogę ta przerwę wykorzystać do prywatnych
    celów ? w końcu to przerwa - czy to jest przerwa od monitora i mogę robić coś
    innego, ale związanego z pracą ?
    Czy to "przerwa od pracy" czy "od pracy przy monitorze" ?

    Wojtek

  • 9. Data: 2010-02-15 09:07:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 10:04:37 +0100, bejbi napisał(a):

    > Czy to "przerwa od pracy" czy "od pracy przy monitorze" ?

    To drugie.

  • 10. Data: 2010-02-15 09:12:27
    Od: b...@p...onet.pl

    > Dnia Mon, 15 Feb 2010 10:04:37 +0100, bejbi napisaĹ&#65533;a):

    > To drugie.

    Czytam w kółko to rozporządzenie i mam wątpliwości. Gdyby to była godzina pracy
    przy i godzina poza komputerem to ok, ale drugi wariant mówi tylko o 5 minutowej
    przerwie wliczanej do czasu pracy (bo nie mówi o przerwie w pracy przy
    monitorze) i nic więcej - czy jest gdzieś definicja przerwy w rozumieniu tego
    rozporządzenia ?

    Wojtek