  • 1. Data: 2012-01-27 08:15:56
    Temat: praca inżynierska - kto jest właścicielem?
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Jest sobie strona w internecie tworzona z myślą o obronie pracy
    inzynierskiej (uczelnia dzienna, państwowa) . Strona ta - autorski katalog
    stron internetowych - znajduje się na serwerze wykupionym przez studenta.
    Kto po obronie będzie właścicielem projektu? Kodu, grafiki itp. Uczelnia czy
    student?
    Do tej pory student podpisywał tylko oświadczenie, że będzi etowrzył ją
    samodzielnie, bez wykorzystywania kawałków kodu znalezionych np. w
    internecie. Czy uczelnia może podsunąć konieczność zrzeczenia sie praw
    autorskich do projektu? Można sie ewentualnie przed tym obronić?

    marzatela
    --------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 2. Data: 2012-01-27 08:18:27
    Temat: Re: praca inżynierska - kto jest właścicielem?
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Domyślnie, właścicielem jest student, ale niektóre uczelnie wymagają zrzeczenia się
    praw.

  • 3. Data: 2012-01-27 08:21:15
    Od: "anCZka" <A...@o...pl>

    >Jest sobie strona w internecie tworzona z myślą o obronie pracy

    co to znaczy? jeśli serwis jest pracom magisterskom to przechodzi
    automatycznie na własność uczelni.

    Dr.hb

  • 4. Data: 2012-01-27 08:33:22
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Moją pracą dyplomową była bardzo zainteresowana wiodąca firma z branży i
    podpisaliśmy umowę o "papier, druk i oprawę egzemplarza" pracy tak na wszelki
    wypadek.

    -----

  • 5. Data: 2012-01-27 08:35:42
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2012-01-27 09:15, Marzena wrote:
> [...]
    > studenta.
    > Kto po obronie będzie właścicielem projektu? Kodu, grafiki itp. Uczelnia

    Jeśli student się wyraźnie nie zrzekł to jest studenta.
    Nie dotyczy prac z wyraźnym wkładem promotora - wówczas praca jest wspólna.

> [...]
    > internecie. Czy uczelnia może podsunąć konieczność zrzeczenia sie praw
    > autorskich do projektu? Można sie ewentualnie przed tym obronić?

    Ale po co mieliby to robić?
    Katalog stron internetowych w formie studenckiego spaghetti? Seriously?

    Swoją drogą: praca bez kawałków kodu z internetu? Może z książek też nie
    wolno korzystać?

    gacek

  • 6. Data: 2012-01-27 08:38:02
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "anCZka" <A...@o...pl> napisał w wiadomości

    > co to znaczy? jeśli serwis jest pracom magisterskom to przechodzi
    > automatycznie na własność uczelni.
    >
    > Dr.hb

    Co w tym przypadku oznacza serwis? Sama strona w internecie nie może przejśc
    na własność uczelni, gdyż za domenę i serwer trzeba płacić.
    Chodzi mi tu o prawa autorskie zarówno do rozwiązań technicznych czyli kodu
    oraz grafiki, a konkretnie - czy student bedzie mógł nadal trzymać sobie tę
    stronę w sieci czy musi ją zlikwidować.

    marzatela
    ------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 7. Data: 2012-01-27 08:58:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 27 Jan 2012 09:38:02 +0100, Marzena wrote:

    > Chodzi mi tu o prawa autorskie zarówno do rozwiązań technicznych czyli
    > kodu oraz grafiki, a konkretnie - czy student bedzie mógł nadal trzymać
    > sobie tę stronę w sieci czy musi ją zlikwidować.

    Prawa te przysługują twórcy, chyba że twórca przeniósł je na inną osobę.

    Jedyna ciekawostka w ustawie to prawo do pierwo-publikacji pracy
    dyplomowej przez uczelnię (bez przeniesienia praw majątkowych),
    aczkolwiek prawo to wygasa po 6 miesiącach.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 8. Data: 2012-01-27 08:59:35
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2012-01-27 09:35, gacek pisze:
    > Swoją drogą: praca bez kawałków kodu z internetu? Może z książek też nie
    > wolno korzystać?

    Nie wyobrażam sobie stworzenia dużego serwisu wyłącznie w oparciu o
    pracę jednej osoby. To jest a wykonalne chyba, że masz albo całe lata na
    pracę, albo serwis jest bardzo ubogi i podstawowy. Weźmy na przykład
    taką Joomlę. Na jej podstawie można zrobić solidny kombajn, ale wszystko
    opiera się już na gotowym silniku.

  • 9. Data: 2012-01-27 13:32:11
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marzena" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > internecie. Czy uczelnia może podsunąć konieczność zrzeczenia sie praw
    > autorskich do projektu? Można sie ewentualnie przed tym obronić?

    Dzięki wszystkim za pomoc. Póki co - na uczelni "fama głosi", że uczelnia
    może chcieć się zrzeczenia, ale nic do podpisu nie dali.
    Zobaczymy, co będzie dalej.

    marzatela
    --------------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 10. Data: 2012-01-27 13:34:49
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Na jej podstawie można zrobić solidny kombajn, ale wszystko opiera się już

    Bez przesady, tu nie chodzi o jakis super portal. Strona w formie katalogu
    stron internetowych, pisana samodzielnie w PHP.

    marzatela
    http://www.szultaset.pl