    From: "DarianJ" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praca byla,zaplaty nie
    Date: Fri, 17 May 2002 08:53:14 +0200

    "Sierp" <N...@s...net> wrote in message
    news:ac0e5p$6tf$1@foka.acn.pl...
    > Witam
    >
    > Mam pewien problem... pracowalem dla pewnego czlowieka (a dokladniej
    > firmy, jednoosobowej) - umowa miedzy nami miala forme ustną.
    > Umowilismy sie ze za to bede dostawal tyle miesiecznie, za to tyle
    > a za tamto tyle.
    > Wiem ze bylem glupi nie spisujac tego nigdzie ale trudno, jest jak jest.
    > Pracowalem dla niego przez dosc dlugo okres czasu, a ze pieniadze nie
    > byly mi potrzebne, a on zaczynal dzialalnosc, chcialem mu dac odsapnac
    > i powiedzialem ze na kase poczekam.
> [...]

    Spotkałem się z podobnym przypadkiem.
    Pracownik u swojego pracodawcy pracował 2 lata bez żadnych umów itp, zawarł
    jedynie umowę ustną. Pracodawca zalegał mu ok 7000pln (kwota nie do
    wyegzekwowania ponieważ splajtowała firma) pracodawca nie przyznawał się do
    tego że pracownik wogóle pracował u niego. Sprawa trafiła do sądu pracy i
    co? sąd nakazał przedstawić świadków zawarcia ustnej umowy lub świadków
    którzy potwierdziliby że pracownik wykonywał jakąś pracę w tej firmie.
    Pracownik przedstawił takich świadków którzy nie byli przy zawarciu ustnej
    umowy ale potwierdzili że ów pracownik od dwóch lat razem z nimi wykonywał
    prace na rzecz pracodawcy. Sąd wydał decyzję o stwierdzeniu zaistnienia
    stosunku pracy i nakazał pracodawcy albo przedstawienie dokumentów
    stwierdzających zaległości wobec pracownika albo wypłatę sumy jakiej domagał
    się pracownik.
    Sprawa ciągnęła się ok roku (odwołania itp.) ale stanęło na tym że pracownik
    poszedł na ugodę z pracodawcą a on wypłacił mu zaległą kwotę wraz z
    ekwiwalentem za zaległy urlop.

    dj