  • Data: 2004-03-03 09:27:17
    Temat: Re: pozyczka pod hipoteke wspolnego majatku
    Od: s...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Mar 2004 00:52:37 +0100, "grzegorz" <m...@t...pl> wrote:

    >Zlozylem wniosek o rozwod. Zona sie nie zgadza. Jestesmy po pierwszej
    >rozprawie. Mamy wspolny majatek - szeregowy domek. Zona grozi mi ze wezmie
    >pozyczke pod hipoteke domku.
    >
    >Czy moze to zrobic bez mojej wiedzy i zgody?

    Nie może, bo byłoby to zaciągnięcie zobowiązania przekraczającego
    zwykły zarząd (art. 36 ust. 2 KRO).

    >Jak moge to sprawdzic?

    Myślę, że pojawią się problemy przy wpisie hipoteki do księgi
    wieczystej i sąd będzie chciał aby wniosek podpisali oboje
    małżonkowie...
    Chyba że żona zrezygnuje z wpisania hipoteki, ale wtedy to żadne
    zabezpieczenie.

    >Jak sie zabezpieczyc by tego nie zrobila?

    W razie czego możesz żądać, aby rozporządzenie majątkiem wspólnym do
    czasu zakończenia sprawy rozwodowej uzależnić od zgody sądu - art. 40
    KRO.