  • Data: 2002-08-04 00:19:53
    Temat: Re:powod... - dlugie
    Od: "Iwona" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (ale b. pilne bo na poniedzialek)

    Dzieki za obszerna odpowiedz.

    Pismo o wyjasnienie przyczyny rozwiazania stosunku pracy juz napisalam, mam
    zamiar przeslac je mailem do firmy jeszcze dzis, a osobiscie zaniesc - w
    poniedzialek.

    Jednak nie jestem pewna co dalej... z ta przyczyna to nie jest chyba tak
    latwa i krotka historia - jest chyba wzieta troche z powietrza.

    W firmie pracuje prawie 3 lata ( 2 na stanowisku kierownika). W lutym br.
    wypowiedziano nam warunki placy (na najnizsza krajowa). Kto ich nie przymie
    = juz nie pracuje.. W zwiazku z tym zgodzilismy sie na nie.

    Po dwoch miesiacach zazadali od nas podpisania weksli in blanco, pomimo
    tego, ze podpisana byla wspolodpowiedzialnosc materialna (z informacja
    USTNA, ze kto nie podpisze weksla - juz nie pracuje) - z klauzula bez
    protestu, zwrot weksli 3 miesiace po ustaniu obowiazku pracy. Obawialismy
    sie tych weksli bardzo, ale po wizycie u prawnika zabezpieczylismy
    odpowiednio deklaracje wekslowa - tak zeby ewentualnie moc ja podpisac, ale
    pod warunkiem powrotu do starego systemu i wysokosci wynagrodzen. Nie
    zgodzili sie na to. Ale pracowalismy dalej, za najnizsza krajowa - temat
    weksli "zmarl". Po pewnym czasie (miesiac?) pracodawca zaczal szukac nowych
    pracownikow. Znalazl, przeszkolil, przyjal do pracy. (weksle oczywiscie byly
    warunkiem podpisania umowy) - bylam wtedy na zwolnieniu lekarskim. 1
    sierpnia wrocilam do pracy, dostalam wypowiedzenie o w/w tresci - przeciez
    tak naprawde to zwolnili mnie za to ze nie podpisalam weksla!!

    Mam miesieczny okres wypowiedzenia - który uplynie 30 wrzesnia. Dodatkowo
    niewykorzystany urlop z tego roku, kilka dni z ubieglego i spora ilosc
    nadgodzin. Wraz z wypowiedzeniem przygotowali mi podania o urlop (na caly
    sierpien) a do polowy wrzesnia mam sobie ODEBRAC godziny nadliczbowe (w
    stosunku 1:1 np. 16 godzin = 2 dni wolnego) potem chca mnie zwolnic z
    obowiazku swiadczenia pracy. Na urlop sie zgodzilam (teraz zaluje, ale chyba
    juz nie ma odwrotu :o(( ) jednak godzin nadliczbowych im nie podaruje - chce
    ekwiwalent - prosilabym o jakas podstawa prawna i sciage jak liczyc te
    godziny biorac pod uwage duze roznice w wynagrodzieniu i zwolnienia
    lekarskie.(jezeli jakas srednia, to czy tylko z przepracowanych miesiecy,
    czy tych gdy bylam na zwolnieniu tez), i czy sama podstawa czy +premie

    I jeszcze co do urlopu - a raczen swiadczen - nie mamy w firmie ZFSS - wiec
    powinnam otrzymac ("wczasy pod grusza") najpozniej do ostatniego dnia przed
    urlopem (dzis mija mi trzeci dzien urlopu) - pracodawca powiedzial mi "ze
    sie nie nalezy bo nie mamy funduszu" - co w tej sytuacji??

    Z gory bardzo dziekuje i tym co mi juz pomogli i wszystkim ktorzy pomoga
    :o)))

    pozdrawiam Iwona