  • 11. Data: 2004-07-28 11:46:42
    Temat: Re: potrącenie rowerzysty i ucieczka
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Pobyt w szpitalu nawet miesięczny nie jest równoznaczny z obrażeniami
    > z art. 157 kk. Decyduje opinia biegłego lekarza.

    No cóż ? Chyba trzeba będzie dać łapówkę, żeby udowodnić w tym kraju, że
    przestępstwo jest przestępstwem. W przeciwnym razie jeszcze kierowca wystąpi
    o odszkodowanie do dziewczyny o uszkodzenie samochodu.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl

  • 12. Data: 2004-07-28 12:04:51
    Temat: Re: potršcenie rowerzysty i ucieczka
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 13:46, na pl.soc.prawo, Plumpi napisał(a):

    > No cóż ? Chyba trzeba będzie dać łapówkę, żeby udowodnić w tym kraju, że
    > przestępstwo jest przestępstwem. W przeciwnym razie jeszcze kierowca wystąpi
    > o odszkodowanie do dziewczyny o uszkodzenie samochodu.

    Hehe - tak jak w przypadku złodzieja który chce podprowadzić Twój samochód.
    Tyle tylko że zamontowałeś w nim /swoim samochodzie/ jakieś urządzenia,
    aparaty które np. poraźą osobę na przednich fotelach jeżeli nie wyłączy się
    czegoś tam. Złodziej nie wie o takim czymś.... ale przeżył i.....składa
    doniesienie na Ciebie...... i płacisz np. rentę oraz jesteś przestępcą -
    dlatego że zabezpieczyłeś swój samochód..... ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 13. Data: 2004-07-28 12:16:36
    Od: "Przemek" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam,

    Dzewczynie należy się zadośćuczynienie z OC pojazdu sprawcy.

    pozdrawiam Przemek

  • 14. Data: 2004-07-28 12:20:16
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Plumpi napisał(a):
    > A usiłowanie zabójstwa też jest tylko wykroczeniem, a nie przestępstwem ?
    > Przykładowo celuję do kogoś z broni palnej - jak trafię i zabiję to będzie
    > przestępstwo, jeżeli nie trafię to tylko wykroczenie ?

    A czy ja napisałem coś podobnego? Może po prostu przeczytaj sobie znamiona z
    kodeksu karnego przestępstwa z art. 177 kk i wtedy Cię oświeci.
    Nie jest możliwe usiłowanie przestępstwa nieumyślnego - art. 13 kk - tego chyba
    uczą już na II roku prawa.

    > Ja osobiście trzymałbym się wersji: pijany (są świadkowie), ucieczka z
    > miejsca wypadku = przestępstwo. Oczywiście o ile da się znaleźć sprawcę.

    Pijaństwa w sensie stężenia alkoholu we krwi nie da się tak łatwo udowodnić za
    pomocą świadka. Sam fakt ucieczki nie jest wystarczającym znamieniem to
    przyjęcia przestępstwa. Też odsyłam do kk.

    --
    JOHNSON :)

  • 15. Data: 2004-07-28 12:21:37
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]

    > przestępstwo jest przestępstwem. W przeciwnym razie jeszcze kierowca wystąpi
    > o odszkodowanie do dziewczyny o uszkodzenie samochodu.

    Myślę, ze prawnikiem to Ty nie jesteś. Widzę, ze jesteś fanem TVN i programu
    uwaga. Współczuję.

    --
    JOHNSON :)

  • 16. Data: 2004-07-28 14:26:45
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Użytkownik "C4" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Eee! Coś się komuś pokiełbasiło. Zarzut z art. 178§1 kk w zw. z art. 177§1
    > kk. Wypadek był. Obrażenia były, tyle że nieznaczne. Gość zbiegł z miejsca
    > wypadku.

    Istnieje uzasadnione podejrzenie, iż pisząc to byłeś nietrzeźwy. No chyba,
    że ktoś się pod Ciebie podszywa ;))

    Pzdr
    Leszek

  • 17. Data: 2004-07-28 14:27:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Myślę, ze prawnikiem to Ty nie jesteś. Widzę, ze jesteś fanem TVN i
    programu
    > uwaga. Współczuję.

    BINGO ;)))

    Pzdr
    Leszek

  • 18. Data: 2004-07-28 15:02:03
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Leszek napisał(a):
    > BINGO ;)))
    >
    > Pzdr
    > Leszek

    Czasem mam w sobie coś z proroka ;)

    --
    JOHNSON :)

  • 19. Data: 2004-07-28 21:29:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie.
    > W wyjątkowych wypadkach można pomyśleć nad art. 162 kk.

    Skoro w sumie okazało się, ze pomoc nie była potrzebna, to w naszym wypadku
    było by to nieudolne usiłowanie - strasznie cieniutkie.

    Po za tym masz rację. Jakoś się tym szpitalem zasugerowałem. Faktycznie,
    jeśli obrażenia nieznaczne, to tylko wykroczenie.

  • 20. Data: 2004-07-28 21:34:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > kodeksu karnego przestępstwa z art. 177 kk i wtedy Cię oświeci.
    > Nie jest możliwe usiłowanie przestępstwa nieumyślnego - art. 13 kk - tego

    Uważam, że masz rację. By z tym zejść na usiłowanie zabójstwa, konieczne
    było by udowodnienie, ze to nie był ewentualnie wypadek, a celowe działanie.
    Czyli że kierujący miał zamiar wjechać w rowerzystkę. Wówczas usiłowanie
    zabójstwa by pewnie dało się dowieść.

    > Pijaństwa w sensie stężenia alkoholu we krwi nie da się tak łatwo
    udowodnić za
    > pomocą świadka. Sam fakt ucieczki nie jest wystarczającym znamieniem to
    > przyjęcia przestępstwa. Też odsyłam do kk.

    Potwierdzam to. Czasem bywa, że nawet policjant widzi gościa, że jest
    pijany, rozmawia z nim i w ogóle. Ale jeśli z jakiegoś powodu nie ma badań
    na zawartość alkoholu (sprawca ucieknie, zepsuje się próbka krwi wysłana do
    laboratorium, fiolka pęknie czy wreszcie zginie gdzieś w ferworze walki) to
    próba udowodnienia staniu nietrzeźwości przed sądem idzie bardzo, ale to
    bardzo opornie.