  • 1. Data: 2004-07-27 22:51:18
    Temat: potrącenie rowerzysty i ucieczka
    Od: "C4" <m...@o...pl>

    Witam grupę, piszę tu pierwzy raz.
    Dzis byla sytuacja, ze moja dziewczyna jechala z siostrą na rowerze, jedna
    za drugą.
    Jechał jakis koles samochodem (prawdopodobnie pijany), potrącił moją
    dziewczynę i uciekl z miejsca zdarzenia z wybitą szybą.
    Numery rejestracyjne są znane bo urwał o rower przednią tablicę i juz
    wiadomo kto to byl, ale policja nie moze go znalesc. Policja spisala
    protokol i pogotowie zabralo ją do szpitala na badania. Dziewczyna nie jest
    polamana ale ma liczne potłuczenia i jest mocno poodzierana bo upadła na
    asfalt, ledwie chodzi. Po badaniach wypuszczona ją do domu.
    Na policji powiedziano ze kierowca popelnil tylko wykroczenie i zostanie
    skierowana przeciwko niemu sprawa do sądu grodzkiego o zabranie prawa jazdy
    czy jakos tak i ze zadne wieksze konsekwencje mu nie grożą.
    Moje pytanie brzmi: czy faktycznie to sie kwalifikuje jako wykroczenie czy
    przestępstwo? I jaka jest mozliwosc prawnego ukarania kierowcy, jakiegos
    odszkodowania dla dziewczyny? Co wogole zrobic zeby jakos ruszyc tą sprawę?
    Służbę zdrowia mamy tak fantastyczną ze nawet nie przemyto jej wodą
    utlenioną ran, nie mówiąc juz o zastrzyku przeciwko tężcowi...
    Z góry dziękuje za wszelkie informacje.
    Pozdrawiam.
    Mariusz Borowik.

  • 2. Data: 2004-07-27 22:57:37
    Temat: Re: potrącenie rowerzysty i ucieczka
    Od: "C4" <m...@o...pl>

    Przepraszam za kodowanie. Cos mi sie pochrzanilo.

  • 3. Data: 2004-07-27 23:34:18
    Temat: Re: potršcenie rowerzysty i ucieczka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "C4" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam za kodowanie. Cos mi sie pochrzanilo.

    Eee! Coś się komuś pokiełbasiło. Zarzut z art. 178§1 kk w zw. z art. 177§1
    kk. Wypadek był. Obrażenia były, tyle że nieznaczne. Gość zbiegł z miejsca
    wypadku. Problem co najwyżej może być z ustaleniem winnego, ale to inna
    bajka.

  • 4. Data: 2004-07-28 00:51:50
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > wypadku. Problem co najwyżej może być z ustaleniem winnego, ale to inna

    Obrażenia nieznaczne właśnie sugerują wykroczenie - 86 + 93 kw.
    Do proponowanej kwalifikacji konieczne jest wystąpienie obrażeń z art. 157
    paragraf 1 kk to znaczy opinia biegłego lekarza, ze obrażenia "powyżej dni 7-u"
    (w skrócie).

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-07-28 06:16:28
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > art. 157 paragraf 1 kk to znaczy opinia biegłego lekarza, ze
    > obrażenia "powyżej dni 7-u" (w skrócie).

    A ucieczka z miejsca wypadku "z automatu" nie czyni z tego
    przestępstwa? Tak jak spowodowanie wypadku po pijaku?

    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2004-07-28 08:09:00
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Massai napisał(a):

    > A ucieczka z miejsca wypadku "z automatu" nie czyni z tego
    > przestępstwa? Tak jak spowodowanie wypadku po pijaku?
    >
    > Pozdro
    > Massai

    Nie.
    W wyjątkowych wypadkach można pomyśleć nad art. 162 kk.

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-07-28 09:09:11
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Raku napisał(a):

    > Niech się zacznie skarżyć na bóle głowy, mięśni - podzie do szpitala na
    > obserwacje - ale ważne powyżej 7 dni i już bedzie przestępstwo, a nie
    > wykroczenie. Mam nadzieje że sie nei myle ?

    Pobyt w szpitalu nawet miesięczny nie jest równoznaczny z obrażeniami z art. 157
    kk. Decyduje opinia biegłego lekarza.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-07-28 09:15:52
    Od: "C4" <m...@o...pl>

    a czy jest mozliwosc zrobienia obdukcji i zalozenie sprawy o odszkodowanie z
    powodztwa cywilnego? Jesli tak to jakie sa szanse na wygranie?

  • 9. Data: 2004-07-28 10:02:35
    Od: Raku <r...@N...amigos.kom.pl>

> [...]

    obserwacje - ale ważne powyżej 7 dni i już bedzie przestępstwo, a nie
    wykroczenie. Mam nadzieje że sie nei myle ?

    #####################
    Raku
    r...@N...amigos.kom.pl

  • 10. Data: 2004-07-28 11:43:58
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

> [...]
    > art. 157 paragraf 1 kk to znaczy opinia biegłego lekarza, ze
    > obrażenia "powyżej dni 7-u" (w skrócie).

    A usiłowanie zabójstwa też jest tylko wykroczeniem, a nie przestępstwem ?
    Przykładowo celuję do kogoś z broni palnej - jak trafię i zabiję to będzie
    przestępstwo, jeżeli nie trafię to tylko wykroczenie ?

    Ja osobiście trzymałbym się wersji: pijany (są świadkowie), ucieczka z
    miejsca wypadku = przestępstwo. Oczywiście o ile da się znaleźć sprawcę.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl