    From: "Cezar" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: porada do 158 pp1 kk
    Date: Wed, 2 Feb 2005 18:01:36 +0100

    > To fakt, policja opisała to zdarzenie niejako był bym ze znajomymi. I
    dodała do
    > akt ze pobicie wyglądało ze w kilku biliśmy biednego poszkodowanego. Tak
    nie
    > było , ale trudno im to udowodnić.

    Trzeba bylo isc samemu, bo wtedy bys nie odpoiwadal z 158 ale z 217 lub
    157/2, ktore to przestepstwa sa scigane z osk . prywatnego i pokrzywdzony
    musialby zajac postawe aktywna w tym postepowaniu (na starcie zaplacic 300
    zeta), co najczesciej konczy sie tym ze mu sie nie chce (przy takich
    drobnych sprawach) i sprawa sie w ogole nie zaczyna.

    > Sam nie wiem co gorsza , czy rok w zawiasach czy kilkaset złotych grzywny.

    Lepsza kara w zawiasach, bo siedziec nie pojdziesz a ona zatrze sie (zniknie
    z twoich papierow) po okrsie proby (tj najpewniej po 2 latach) plus 6
    miesiacach, a jesli dostaniesz grzywne to po 5 latach, a na twoj wniosek
    MOZE (jesli sad zechce) po 3.

    > Czy jak sie kompletnie pogodze, pojednam z pokrzywdzonym, to jakies
    okolicznosci
    > łagodzące dodatkowo są możliwe ?

    I zaplacisz mu troche kasy tytyulem zadoscuczynienia - nigdy nie zaszkodzi.

    > jak najlepiej sie zachować w takiej sytuacji. Nie mam doświadczenia w
    takich
    > sprawach , ani nie znam prawa tak dobrze, stad moje pytania

    Widac z wszystkiego tu drogim forumowiczom nie mowisz i policja ma na twoja
    osoba jeszcze jakies kwity. Najlepiej sie przyznaj, wyraz skruche i postaraj
    sie pojednac z tym ktoremu wpierdzieliliscie - kara i tak Ciebie nir ominie,
    ale bedzie mniejsza. Idz na Polije i zaproponuj dla siebie kare w trybie art
    335 kpk - szybciej sprawa sie skonczy, szybciej zacznie biec okres zatarcia
    skazania i szybciej sie to dla Ciebie skoczny. Nastepnym razem bedziesz
    madrzejszy.

    Cezar