    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podział mieszkania/ p.Gwidon Naskręt
    Date: Wed, 3 Apr 2002 21:02:09 +0200

    On Wed, 3 Apr 2002 l...@f...onet.pl wrote:

    > To znaczy bez naszego udzialu, bez wizyt w sadzie itp. ?

    Oczywiście że nie - tyle że nie ma stron procesowych, a uczestnicy.

    > Z tym jest niekoniecznie tak. Inne rzeczy tez sa. Np. nie dostalam nic po
    > rodzicach, zadnej rzeczy z domu. Pozostaje jeszcze dzialka, ktora ojciec
    > jeszcze za zycia zapisala na nas dwoje, a teraz tez slysze argumenty, ze
    > jest tylko jego. Zadnych dokumentow na to nie mam. Pewnie jest gdzies
    > zapisane, ale nie wiem gdzie.

    Więc po to jest dział spadku, żeby łączną wartość majątku spadkowego
    zsumować i z tego wydzielić udziały w postaci konkretnych przedmiotów, lub
    ekwiwalentu pieniężnego.

    > Co jest wobec tego bardziej korzystne, mniej kosztowne, mniej nerwowe a przy
    > tym dajace szanse ze druga strona zostanie zmuszona do podzialu majatku
    > (sprzedazy mieszkania badz splacenia mnie) i oddania mi mojej czesci.

    Nie wiem :) Przypuszczam że korzystniej byłoby podzielić cały spadek, a
    nie tylko sam dom.

    > A wlasnie - czesc - we wczesniejszyh listach napisal mi Pan o tych
    > odliczeniach od mojej czesci jego kosztow na remonty. Ale przeciez to
    > wchodzilo w sklad czynszu (fundusz remontowy), ktory potem w calosci (a nie
    > w czesci przypadajacej na niego) odliczas sobie od dochodu przy rozliczeniu
    > podatkowym. Czyli jakby sobie odliczyl rowniez moja czesc bezprawnie. Co z
    > tym fantem ?

    Podobnie - żądać zwrotu z powodu bezpodstawnego wzbogacenia, jeśli poniósł
    mniejsze koszty niż w rzeczywistości.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)