  • 1. Data: 2004-12-13 16:30:29
    Temat: podział majątku
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    Witam;

    Mój były mąż założył sprawę o podział majątku. Właśnie otrzymałam pozew.
    Wyszacował wartość przedmiotu na kwotę 80.000 zł. W tym mieszkanie,
    nieruchomość rolna, samochód i meble oraz przedmioty urządzenia domowego.
    Chce dla siebie samochód (2.500 zł.), nieruchomość rolną (25.000 zł) oraz
    dopłaty w wysokości 15.000 zł.
    W związku z tym mam pytanie... Zgodziłabym sie na samochód i nieruchomość
    rolną, ale nie stać mnie na spłatę w wys. 15.000 zł. Czy sąd bierze pod
    uwagę fakt że pozostają na moim utrzymaniu dzieci i nie stać mnie na to?
    Poza tym czy powinnam odpowiedzieć na ten pozew, jeśli tak to ile mam czasu,
    czy też czekać na sprawę która jest już wyznaczona na określony dzień i
    przede wszystkim jak "walczyć" żeby wygrać. Czy mogę wystąpić o adwokata z
    urzędu, bo na prywatnego niestety tez mnie nie stać...:(

    P.S. Dolczył również komputer, które moje dziecko dostało za pieniażki
    komunijne...czy to też wchodzi w nasz majątek wspólny i podlega podziałowi
    ????

    pozdrawiam i czekam na wsparcie
    edyta

  • 2. Data: 2004-12-13 16:39:53
    Temat: Re: podział majątku
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik edyta napisał:

    > W związku z tym mam pytanie... Zgodziłabym sie na samochód i nieruchomość
    > rolną, ale nie stać mnie na spłatę w wys. 15.000 zł. Czy sąd bierze pod
    > uwagę fakt że pozostają na moim utrzymaniu dzieci i nie stać mnie na to?

    Do utrzymania dzieci zobowiazani sa oboje rodzice. Sad moze rozlozyc te
    15tys np na raty, co jezeli sie stanie ,to bedzie dla Twojego meza
    bardzo niekorzystne.

> [...]
    > przede wszystkim jak "walczyć" żeby wygrać. Czy mogę wystąpić o adwokata z
    > urzędu, bo na prywatnego niestety tez mnie nie stać...:(

    Adwokata z urzedu w zadnym przypadku nie polecam... A wrecz odradzam.

    > P.S. Dolczył również komputer, które moje dziecko dostało za pieniażki
    > komunijne...czy to też wchodzi w nasz majątek wspólny i podlega podziałowi
    > ????

    Nie.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2004-12-13 16:41:47
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    Użytkownik "edyta" <a...@p...fm> napisał w > >Mój były mąż założył
    sprawę o podział majątku.

    Ps.2 O ile ma to znaczenie to chciałabym dodać, ze nieruchomość rolną
    otrzymaliśmy od moich rodziców na podstawie umowy darowizny we wspólnosci
    majątkowej małżeńskiej.

    edyta

  • 4. Data: 2004-12-13 16:54:47
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik edyta napisał:

    > Ps.2 O ile ma to znaczenie to chciałabym dodać, ze nieruchomość rolną
    > otrzymaliśmy od moich rodziców na podstawie umowy darowizny we wspólnosci
    > majątkowej małżeńskiej.

    Oboje, czy tylko Ty ?

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2004-12-13 16:56:37
    Od: "maiku" <m...@N...gazeta.pl>

    edyta <a...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ps.2 O ile ma to znaczenie to chciałabym dodać, ze nieruchomość rolną
    > otrzymaliśmy od moich rodziców na podstawie umowy darowizny we wspólnosci

    Art.33.Odrębny majątek każdego z małżonków stanowią:
    (...)
    2) przedmioty majątkowe nabyte przez dziedziczenie, zapis lub darowiznę, chyba
    że spadkodawca lub darczyńca inaczej postanowił.
    Tyle kodeks rodzinny i opiekuńczy. Proponuję sprawdzić co dokładnie wpisano do
    umowy darowizny.

  • 6. Data: 2004-12-13 17:05:20
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    > Oboje, czy tylko Ty ?

    Niestety oboje....Tego błedu żałują moi rodzice do dzisiaj, bo to ojcowizna
    mojego taty...

    edyta

  • 7. Data: 2004-12-15 23:48:17
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>