    From: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podatki--proste pytanie
    Date: Wed, 18 Feb 2004 19:26:33 +0100

    > skoro nie chce zakładac działalności gospodarczej to jak w inny sposob ma
    > rozliczyc dochod, i płacic podatek, ma wyssać sobie z palca??
    (ciach)
    Przeczytaj uwaznie co napisalem :-))) To ze iles tam osob tak czyni, to nie
    oznacza ze mozesz namawiac Kolege do takiego postepowania. Jak zapewne wiesz
    udzielanie korepetycji za wynagrodzeniem i nie odprowadzanie z tego tytulu
    naleznych podatkow nie jest legalne! Ten sposob o ktorym piszesz kolega
    zapewne doskonale znal, ale nie chcial z niego korzystac - moze sadzil ze sa
    jakies inne metody legalnego udzielania korepetycji za wynagrodzeniem, mniej
    klopotliwe w rozliczeniach z odpowiednimi urzedami.

    > ja bym nic nie mowila skarbówce, a ludziom przychodzacym na korki, bym
    > powiedziala na samym poczatku, ze rachunków nie bedzie,
    z reguly skarbowce mowi ktos zupelnie inny niz osoba zainteresowana :-((( a
    ja (ale to moje zdanie) nie odwazylbym sie mowic klientom z ulicy ze dzialam
    nielegalnie i rachunkow nie bedzie!!! Nie lubie zakladac sobie sam petli na
    szyje...

    > a tak na mrginesie duzo jest takich ludzi, ktorzy udzielaja korków bez DG.
    > załoze sie ze nie maja wiekszych problemów z US. <no chyba ze komus
    podpali
    no i co z tego ze wiele osob tak czyni? Odpowiadasz konkretnej osobie
    majacej problem i watpliwosci! Nie namawiaj Go na krok - czy tez nie
    doradzaj Mu kroku, ktory moze (nie zycze Mu tego) mocno zabolec!

    > także decyzja nalezy do Grzegorza
    i tak Mu napisalem. Sam musi zdecydowac!

    zbisa