    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podatek od sprzedazy mieszkania
    Date: Wed, 29 Oct 2008 13:43:29 -0500

    MZ wrote:

    > 1. Czy fakt że stare mieszkanie kupiłem jako kawaler a nowe już jako
    > żonaty ma jakieś znaczenie dla US ? Sprzedawałem stare mieszkanie już
    > jako żonaty. Wolałbym się nie dowiedzieć, że nie uznają mi zakupu nowego
    > mieszkania bo kupiłem je wspólnie z żoną.

    Uznać uznają, ale mogą powiedzieć, że uznają tylko Z/2, bo drugie pół
    należy do żony. Podstawa prawna: widzimisię urzędnika.
    Tak na serio, gdzies mi sie wlasnie takie cos o uszy obiło. Czy to ma
    rację bytu czy nie, nie potrafie ci powiedziec.

    > 2. Czy w związku z tym że uzyskawszy przychód ze sprzedaży mieszkania Y
    > wydatkowałem na cele mieszkaniowe kwotę Z>>Y spełniam tym samym warunek
    > zwalniający mnie z opłaty podatku? Czy ma jakieś znaczenie fakt że część
    > z tych pieniędzy była z kredytu?

    Miales przeznaczyc pieniadze ze sprzedazy na zakup nowego, wiec patrz na
    to jak na fizyczne banknoty, czy "fizyczne banknoty" poszły w całości na
    zapłatę (Z - kredyt) , ewentualnie 1/2 - kredyt i tym podobne kombinacje

    > 3. Czy jeśli odpowiedź na pytanie 2 jest negatywna, to czy pozwolą mi do
    > "sumy wydanej na cele mieszkaniowe" wliczyć spłatę kredytu hipotecznego
    > na stare mieszkanie, która de facto miała miejsce już po zawarciu
    > notarialnej umowy przedwstępnej ale jeszcze przed umową właściwą?

    Znam interpretację, że ktoś kupił mieszkanie na kredyt, sprzedał stare i
    pieniędzmi ze starego spłacił kredyt nowego. I to przeszło.
    Ale spłata starego kredytu nie jest zaspokojeniem twoich potrzeb
    mieszkaniowych.