  • Data: 2004-06-03 08:57:24
    Temat: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Jun 2004, Liwiusz wrote:

    >+
    >+ > [1] nie jest w interesie ani państwa ani społeczeństwa marnowanie
    >+ > talentów tylko dlatego że rodzice nie chcieli lub nie mogli
    >+ > wykształcić zdolnych dzieci. To jest jeden z przykładów wobec
    >+ > którego "rynkowość zadbania o siebie" wysiada - i zdania nie
    >+ > zmienię.
    >+
    >+ Zauważ, że w ten sposób pozbawiasz przewagi "osób, które mogły i chciały
    >+ wykształcić swoje dzieci". Przewagi, która im się jak najbardziej należy.

    Otóż... nie należy.
    Trzeba oddzielić "należenie się rodzicom" od "pożytku z dzieci" :)
    (IMHO). To że nasza cywilizacja tak bardzo różni się od starożytnych
    Egipcjan po częsci jest zasługą faktu że wtedy "mogły i chciały"
    kształcić tylko zamknięte kasty...

    >+ W ten
    >+ sposób w społeczeństwie więcej będzie rodzin, które "nie chciały lub nie
    >+ mogły", ale im się udało, bo państwo pomogło.

    Moment:
    1. z czego ma wynikać że owe rodziny coś z tego mają ?
    1a. :) ...ktoś powiedział że ma być "za darmo" ? Państwo "ma pomóc".
    Ale JEŚLI pomogło - ma prawo za tę pomoć WZIĄĆ.
    A nie tak jak jest dziś, że wykształcony "na dziennych" inżynier wybywa
    do USA nie podpisawszy wcześniej weksla na 160% kosztów kształcenia
    płatnego w ratach ściągalnych od dochodu i posiadania ;> (wiem, wiem
    że akurat weksla tak wystawić NIE MOŻNA - chodzi o ideę :))
    >+ Ale to już chyba temat na inną dyskusję :)

    :)

    >+ Pozdrawiam!

    ...wzajemnie !

    - Gotfryd