    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pochwalanie przestępstwa
    Date: Wed, 1 Nov 2006 11:04:55 +0100

    Użytkownik "solarus" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:ei9otk$jjv$1@node4.news.atman.pl...

    > Coś mieszasz...
    > To policjant ma _obowiązek_ podejmować interwencje po służbie?

    Tak. Coś takiego wynika choćby z roty ślubowania.

    > Policjant nie _interweniował_, lecz zwrócił uwagę.

    Uwagę, to by im zwrócił, jakby nie okazał legitymacji. Legitymację policjant
    nieumundurowany wykazuje w chwili przystąpienia do czynności służbowych. Od tej
    chwili interweniuje.

    > A może twierdzisz, że pasażerowie nie mogą sobie zwracać uwagi
    > w trosce o _własne_ bezpieczeństwo??

    Mogą. Ale nie machają legitymacjami, o czym wyraźnie w materiale prasowym
    napisano.

    > Fakt, że się przedstawił jako policjant uznajesz za jego winę?

    Nie. Tylko za nie do końca przemyślane działanie. Oczywiście bohatersko jest
    wyjść "w pole" do walki samotrzeć przeciw siedmiu, ale taka zabawa powoduje
    określone konsekwencje. Po pierwsze taka akcja to ostateczność. Z materiału nie
    wynika, by 7 wyrostków powodowało bezpośrednie zagrożenie dla kogokolwiek w tym
    momencie, więc te kilka minut zwłoki w oczekiwaniu na wsparcie (a wsparcie dla
    wzywającego policjanta naprawdę zjawi się najszybciej, jak to możliwe i w
    siłach, jakie się uda zgromadzić). A jeśli już koniecznie okoliczności zmuszają
    do podjęcia interwencji przed przybyciem wsparcia (bo załóżmy wyrostki próbują
    kogoś zabić albo zgwałcić i zwłoka grozi tym, ze im się uda) to w chodzimy
    bardzo ostro z użyciem broni o ile się da bezpiecznie włącznie. Wówczas zanim
    gówniarze dojdą do siebie jest szansa wyeliminowania 2-3 przeciwników. To daje
    nam już pojedynek 4:1, a nie 7:1. W ciasnym autobusie są jakieś tam szanse
    dotrwania do przyjazdu wsparcia.

    > Sprowokował ich agresję wykonywanym zawodem, a gdyby uwagę
    > zwrócił im ktoś inni, to by grzecznie podziękowali??

    To po co wyjmował legitymację?

    > Jeśli na choć jedno pytanie powyżej odpowiesz "tak",
    > to może zacznij czytać bajki, bo najwyraźniej ktoś Ci ich oszczędził.
    > Tam jest napisane na prostych przykładach, co to jest dobro i zło.
    > Może nie jest za późno. ;)

    Przed przeczytaniem bajki przeczytaj Ustawę o Policji. Bo to, co napisałem, to
    wynika mniej lub bardziej z zapisów w niej zawartych oraz jeszcze kilku aktów
    wykonawczych niższego szczebla.