  • 1. Data: 2007-04-29 17:02:42
    Temat: pobicie - zalatwienie polubowne
    Od: "karol" <w...@p...pl>

    Prosze o rade w nastepujacej sytuacji.
    Bylo sobie wesele, jeden gosc dal drugiemu po twarzy. Pokrzywdzony zrobil
    obdukcje (lekko spuchniety nos i jakies drasniecie). Jest to bardzo msciwy
    czlowiek i chce zglosic sprawe o pobicie, jednak po otrzymaniu pewnej sumy
    pieniedzy odstapi od tego.

    Co zrobic w takiej sytuacji, zeby wszystko bylo zgodnie z prawem, a zeby
    facet po otrzymaniu pieniedzy nie chcial jednak zalozyc sprawy w sadzie ?
    Wziac od niego protokol z obdukcji ?
    Spisac jakas umowe ?
    Czy isc z tym do jakiegos radcy prawnego niech on to spisze ?

    z gory dziekuje za wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2007-04-29 17:24:02
    Temat: Re: pobicie - zalatwienie polubowne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "karol" <w...@p...pl> napisał w wiadomości

    1) Spisać na piśmie tzw. ugodę, czyli, ze facet przyjmuje ileś tam złotych
    tytułem zadośćuczynienia za krzywdy moralne i szkody i roszczeń cywilnych
    składać w przyszłości nie będzie.

    2) To zabezpiecza tylko przed roszczeniami cywilnymi, bo złożyć zawiadomienie o
    przestępstwie zawsze może.

  • 3. Data: 2007-04-29 17:51:57
    Od: "karol" <w...@p...pl>

> [...]
    > składać w przyszłości nie będzie.
    >
    > 2) To zabezpiecza tylko przed roszczeniami cywilnymi, bo złożyć
    > zawiadomienie o przestępstwie zawsze może.

    a jezeli odda protokol obdukcji ?

  • 4. Data: 2007-04-29 20:07:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a jezeli odda protokol obdukcji ?

    Nie ma czegoś takiego. Jest karta informacyjna ze szpitala. I tak jej kopia jest
    w szpitalu, więc może takich mieć i 1.000. Poza tym, zwrot obdukcji może jedynie
    utrudnić udowodnienie skutków pobicia, ale na sam fakt nie ma żadnego wpływu.
    Kilku świadków z wesela wystarczy, by i bez obdukcji stawiać zarzut.

  • 5. Data: 2007-04-29 20:51:35
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Dodam do tego co napisal R.Tomasik, ze nie ma tutaj mowy o pobiciu sciganym
    z urzedu, a jedynie o naruszeniu nietykalnosci cielesnej lub lekkim
    uszczerbku na zdrowiu (wyglada, ze skutki max do 7 dni), czyli o czynie
    sciganym z oskrazenia prywatnego, a co za tym idzie pokrzywdzony na starcie
    bedzie musial wylozyc 300 zeta, a to juz skutecznie powinno go zniechecic do
    "zrobienia sprawy" (no chyba, ze faktycznie taki msciwy :-).

    Cezar

  • 6. Data: 2007-04-29 21:31:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    A skąd wiadomo? Nie wiemy jakich obrażeń doznał. Nie wiemy, czy bił go tylko
    jeden, czy wielu.

  • 7. Data: 2007-04-29 23:05:42
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

  • 8. Data: 2007-04-30 00:39:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > "Było sobie wesele, jeden gość dal drugiemu po twarzy. Pokrzywdzony zrobili
    > obdukcje (lekko spuchnięty nos i jakieś draśniecie). "

    Jeśli to ścisłą relacja, to masz rację i jest to ścigane z oskarżenia
    prywatnego.

  • 9. Data: 2007-04-30 17:39:44
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Jeśli to ścisłą relacja, to masz rację i jest to ścigane z oskarżenia
    > prywatnego.

    Widze, ze z wygrana nie dajesz :-) Byc moze bylo inaczej, ale w sumie nie
    jestesmy uprawnieni do wychodzenia poza "kazus".

    Cezar

  • 10. Data: 2007-04-30 19:19:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Widze, ze z wygrana nie dajesz :-) Byc moze bylo inaczej, ale w sumie nie
    > jestesmy uprawnieni do wychodzenia poza "kazus".

    Tu nie chodzi o wygraną, tylko źródło wiadomości. A te mamy od sprawcy, który
    najpewniej obdukcji na oczy nie widział.