    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: plyta gl. laptopa moja czy producenta?
    Date: Mon, 13 Sep 2010 13:36:56 +0000 (UTC)

    Jacek23 wrote:

    > Tak sie zastanawiam , strzelila mi w Vaio plyta glowna, autoryzowany
    > serwis kupa pieniadzy (1300 netto), i teraz w dokumencie przyjecia
    > jest zaznaczone ze uszkodzony element nie podlega zwrotowi bo jest
    > wlasnoscia producenta (sony), i zastanawiam sie, zaplacilem kilka
    > ladnych tysiecy za laptopa a jesli cos sie w nim zepsuje to nie dosc
    > ze kupa kasy za nowy element ale uszkodzony zabieraja bo nie moj?
    > Mimo tego ze wydalem kilka tysiecy za calosc? Czy taka zagrywka jest
    > zgodna z prawem czy przydalo by se gdzies to zglosic? Pozdrawiam

    Zgodna, czemu nie? Znaczy plyta jest oczywiscie TWOJA wlasnoscia, a nie
    producenta (smiechu warte).
    Ale jak najbardziej moga przedstawic cennik uwzgledniajacy przejecie
    starej plyty.
    Nie musisz u nich naprawiac.

    Rózne moga byc umowy. Jeden powie - wstawimy nowa plyte glówna, stara
    zabieramy, chcemy za te usluge 1300 netto.
    Drugi powie - starej plyty nie chce, wstawie nowa, cena uslugi - 1800
    pln.

    Tak jest np. w przypadku wymiany alternatora w samochodzie. 95%
    serwisów podaje cene z zastrzezeniem "przy zwrocie starego alternatora".

    --
    Pozdro
    Massai