    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: piłką w samochód
    Date: Mon, 7 Sep 2009 21:16:38 +0200

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości
    news:Fqcpm.84783$bU2.33503@newsfe29.ams2...
    > Nie parkowac w poblizu boiska szkolnego:)
    > A przy okazji ja bym go oskarzlyl o przywlaszczenie pilki, wszak nie
    > jego!
    Podejrzewam, że trwale jej nie zamierza przechowywać, a jedynie zatrzymał,
    jako dowód.

    Natomiast pierwsza część rady jest moim zdaniem nie za bardzo sensowna. Nie
    ma zakazu parkowania wokół szkół, a normalnym następstwem takiego stanu
    rzeczy nie jest w żadnym wypadku zaginanie karoserii. Pozostaje pytanie,
    kto ma ponieść konsekwencje materialne spowodowania szkody.

    Moim zdaniem najrozsądniejszym jest przyjęcie, ze to jednak szkoła ponosi
    ryzyko spowodowania szkody. Pewnie jest ubezpieczona od odpowiedzialności
    cywilnej. Szkoda wielka nie jest, więc sprawa się rozmyje. Można
    ewentualnie sie zastanowić,m czy w ramach regresu nie odpowiada nauczyciel,
    ale to większego sensu nie ma, bo przeważnie są w tym samym Towarzystwie
    ubezpieczeni. przełożymy jedynie z kieszeni do kieszeni. Pociągnięcie do
    odpowiedzialności samego ucznia moim zdaniem byłoby możliwe, gdyby
    wykazano, ze celowo piłkę kopnął w samochód, albo przynajmniej w jego
    stronę w warunkach, w których mógł i powinien przewidzieć, ze może w
    samochód uderzyć.