  • Data: 2011-08-07 09:59:33
    Temat: Re: pies
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j1lgi1$3i0$1@news.onet.pl...
> [...]
    669,Dwa_przypadki_pogryzienia_przez_psy___piecioletn
    ie.html

    > "Kumam" tylko to, że podobnie jak Ty redaktorzyna nie miał zielonego
    > pojęcia o rasach i nazywał wilkowatego mieszańca "owczarkiem niemieckim"
    > za co powinien dostać w ryj, używając Twojego słownictwa.

    Po pierwsze - jeden pies, po drugie - jeśli już to jest to Twoje słownictwo.

    >Nic więcej. Na
    > wsiach pełno jest dużych, agresywnych psów nie mających nic wspólnego z
    > tą rasą

    Oprócz wspólnych genów, jako że rasa mocno rozpowszechniona, więc podobny
    wygląd z niczego się nie wziął.

    >oprócz tego że paru ignorantów uparło się je tak nazywać. A co
    > do husky'ego którego tak zachwalasz i wybielasz to zapomniałeś
    > wspomnieć, że są to psy trudne w tresurze, może nie agresywne ale bardzo
    > energiczne, bardzo ciężkie w ułożeniu.

    Ale co mnie obchodzi tresura?
    Ja mówię o eliminacji agresywnych psów, a nie o tresurze.
    Tresura charakteru psa nie zmienia, te z okolicy, które są najbardziej
    agresywne, są właśnie po tresurze, ułożone jak złoto, ale tylko przy
    włascicielu.
    Co nijak nie przeszkadza im latać jak wściekłe wzdłuż bramy i atakować
    wszystko co się rusza, gdy tylko znajdą jakąkolwiek sposobność ucieczki.

    Husky eliminację agresji ma już za sobą - jako że psy tej rasy wychowywały
    się razem z dzieciakami wokół namiotów, gdzieś na dalekiej Północy, to
    wszystkie egzemplarze które przejawiały agresję, czyli były zagrożeniem dla
    tych dzieci, zostały najzwyczajniej w świecie wytłuczone, trwało to wieki
    całe, więc metodą eliminacji ten element został wyeliminowany.
    Pozostały tylko osobniki łagodne (przynajmniej do ludzi) i to widzi każdy
    kto miał styk z psem tej rasy.

    >Właściwie powiedzmy sobie
    > szczerze - są ukierunkowane przez naturę na jedno - biegnij, ciągnij.
    > Jeśli nie jest wybiegany, robi się znudzony i agresywny.

    Bzdura.
    Jeśli nie jest wybiegany, robi się znudzony i leniwy.
    Autopsja.

    Już bardziej agresywne są te startujące zawodach, bo jako żyjące w sforze,
    często muszą rywalizować o swoją pozycję w stadzie.
    Ale nadal nie jest to agresja wobec ludzi, do innych zwierząt to jak
    najbardziej cały czas groźny drapieżnik, o dużym instynkcie łowieckim.

    Co oczywiście nie znaczy, że husky nigdy nie ugryzie człowieka - świr który
    jest w stanie sprowokować nawet husky niewątpliwie wśród ludzi się znajdzie
    (piszę o ew. jego właścicielu), względnie może być to choroba, panika czy
    inny czynnik zewnętrzny - nadal to w końcu tylko pies.