eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopieniadze na remont dachu we wspolnocie mieszkaniowej (kredyt-gotowka) › Re: pieniadze na remont dachu we wspolnocie mieszkaniowej (kredyt-gotowka)
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pieniadze na remont dachu we wspolnocie mieszkaniowej (kredyt-gotowka)
    Date: Thu, 10 Sep 2009 16:43:12 -0500

    GK wrote:

    > To tylko pozornie wygląda tak łatwo.

    > A ci, co w ogóle nie chcą płacić, w ogóle nie będą musieli płacić. :)

    Nie. Opcja byłe, że kto wpłaci gotówkę do terminu xyz to ma gotówkę,
    reszta którzy sie zadeklarowali (lub nie) na kredyt.

    > Pamiętaj, że właściciele odpowiadają za zobowiązania wspólnoty
    > proporcjonalnie do udziału. Jeśli wspólnota zaciągnie kredyt tylko "za
    > niektórych właścicieli", to i tak bank, w razie niewypłacalności wspólnoty,
    > może prowadzić egzekucję ze wszystkich właścicieli. Oczywiście regres itd.,
    > ale to dalej może być mało przyjemne dla tych, którzy zdążyli przez kilka lat
    > o inwestycji już zapomnieć.

    podział jest tylko wewnatrzny oczywiscie. Raty z obsługa bedzie miał
    doliczone do opłat. Ci co wpłacili gotówką będą mieli mniejsze opłaty.

    Ryzyko tego,ze ktoś nie będzie płacił jest takie samo z kredytem czy bez
    i z tym sie trzeba liczyć.

    im wiecej ludzi zapłaci gotówką tym mniejszy kredyt, wiec nawet w razie
    czego nie bedzie tego duzo.

    Im mniej zapłci, to kredyt i tak wyjdzie po rowno mniej wiecej.